Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Terreur van dierenvrienden

<< < (11/51) > >>

Lovelocker:
Voor als de LPF meeleest: Sla is een groente

J@n:

--- Citaat van: Toby op 26 juli 2003, 22:11:21 ---Nou Jan, ik kan je wel zeggen dat ik persoonlijk wel soms directe acties doe, maar dat die wel altijd zonder geweld gepaard gaan.

--- Einde van citaat ---

Het begrip 'directe actie' is nogal diffuus, voor mij is het synoniem aan huisdemo's, brandstichtingen and tha lot. Dat iemand voor de ingang van een fastfood-restaurant gaat liggen en weigert daar weg te gaan, daar kan ik nog wel om lachen, vind ik een vrij onschuldig actiemiddel. Het genereert publiciteit zonder dat het schade veroorzaakt.

Ik ben er trouwens wel bang voor dat er in Nederland nu ook groepen gaan opstaan die er een sport van gaan maken om dierenactivisten op te sporen en ze eens mores te leren. De aanwijzingen daarvoor zijn op diverse internetforums te vinden.

Toby:

--- Citaat van: Lovelocker op 26 juli 2003, 22:00:42 ---redactie@quotenet.nl

Er staat: voor carriƫrebeesten die advies van Jort Kelder willen, dat nemen we dan gewoon een beetje letterlijk, maar wie gaat het doen? Wil jij Toby...ik krijg het niet goed duidelijk

Zijn adres heb ik ook gevonden.

--- Einde van citaat ---

Nee, denk dat dat meer iets is voor Geweitje.  Ik wil best met Jort Kelder uit eten maar om heel andere redenen  ;).

Lovelocker:
ik heb dus zijn adres - die kan ik Pb sturen

respect:
Acties, voor of tegen. Strijd tussen gevoel en verstand.
Zie of lees weer iets over de bio-industrie, doodsbange varkens bij het slachthuis, koeien die uit een veewagen worden gesleept, vetgemeste kuikens en ik voel de woede opkomen. Wil 's nachts brand stichten, bommen plaatsen, wegvagen die ellendige handel. Maar dat is mijn gevoel, mijn onmacht. Daarna spreekt het verstand: "Wat wil je bereiken?" Wat ik wil?! Dat het lijden stopt, dat mensen lief zijn voor elkaar, geen dieren misbruiken en/of opeten, om de natuur geven enz. Bereik ik dat door een slachthuis in de fik te steken? Nee... Zucht...
Maar hoe bereik ik dat dan wel? Door mensen voor te lichten, mensen die liever hun oogkleppen ophouden en hun oordopjes indoen, door vanuit de politiek veranderingen te weeg te brengen, niet met dit kabinet. En dus blijft de wanhoop.
Bij sommigen slaat die wanhoop door, wint het gevoel van het verstand en wordt de bivakmuts opgezet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie