Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Terreur van dierenvrienden

<< < (12/51) > >>

Carmen San Diego:

--- Citaat van: Lovelocker op 25 juli 2003, 23:43:48 ---Als je als regeringen al heel veel jaren nauwelijks opschiet voor de dieren in de bio-industrie dan kweek je radicale mensen.

--- Einde van citaat ---
Dat vind ik een vreemde redenering. De overheid doet wel meer dingen niet (goed), maar dat is nog geen reden om geweld te gaan gebruiken. Bovendien snap ik niet waarom je een gebouw met dieren in de fik gaat steken om dieren te redden. Dan verbranden ze toch net zo goed? Ook lekker diervriendelijk.

--- Citaat van: Dragonfly op 26 juli 2003, 02:10:03 ---
--- Citaat van: willem1940 op 26 juli 2003, 01:58:31 ---"Bevooroordeeld" zit nog; dat weet je pas zeker als er daders gepakt zijn.
--- Einde van citaat ---
Sorry, maar uit die 'hoek' schreeuwt iedereen meestal dat alle veggies/vegans extreem zijn. Best dat ze het in de 'linkse' hoek willen zoeken, maar dan wel ieder mens als een individu beoordelen.
--- Einde van citaat ---
Zou jij dat dan ook willen doen, ipv "iedereen schreeuwt in die hoek" gewoon zeggen dat sommige mensen uit die hoek net zo hard schreeuwen als sommige mensen uit de andere hoek? Toevallig stem ik LPF, ben zelfs lid van de Jonge Fortuynisten, maar dat betekent nog niet dat ik alle vegetariers gevaarlijk vind. Wat een onzin. Ik ben ook de enige niet hoor die wel normaal kan denken. Het probleem is alleen dat extreem-rechts altijd naar de meest rechtse partij trekt. Als er een partij rechtser was dan de LPF zouden wij voornamelijk normale mensen overhouden denk ik.

--- Citaat van: Lovelocker op 26 juli 2003, 14:48:02 ---Mensen die LPF stemmen of stemden komen met de klacht dat ze niet gehoord werden...terecht!, maar is deels ook behoorlijk eigen schuld: als je ongenuanceerde meningen uitbraakt en niet kunt/wil luisteren bijvoorbeeld...dan hebben mensen de neiging te gaan negeren.
--- Einde van citaat ---
DAt laatste klopt. Maar het verband met de LPF niet helemaal. Tuurlijk zit er een hoop ongenuanceerd extreem-rechts gespuis bij de aanhang, gedeeltelijk om de reden die ik hierboven noemde. Maar het is niet zo dat iedere LPF-stemmer extreem-rechts en ongenuanceerd is.

GEdeeltelijk moet ik je wel gelijk geven hoor, want het probleem is ook dat de LPF nog niet zo'n lijn in de standpunten heeft, wat ertoe leidt dat mensen elkaar willen overschreeuwen om een draai aan de partij te geven. Maar zo hebben we ook bij de Jonge Fortuynisten mensen die iets willen doen tegen de bioindustrie. Die schreeuwen even hard als de mensen die voor de bioindustrie zijn. Alleen zijn ze helaas in de minderheid.

bart:
Nounou, dierenwelzijn is nog nooit zo hip geweest als nu. Zelfs de LPF probeert ermee te scoren (Joost Eerdmans). Demo's krijgen veel aandacht, er is ontzettend veel support voor die mensen die last kregen vanwege hun onderduikkippen. Dit alles ondanks Volkert.

Carmen San Diego:

--- Citaat van: bart op 27 juli 2003, 21:38:49 ---Nounou, dierenwelzijn is nog nooit zo hip geweest als nu. Zelfs de LPF probeert ermee te scoren (Joost Eerdmans). Demo's krijgen veel aandacht, er is ontzettend veel support voor die mensen die last kregen vanwege hun onderduikkippen. Dit alles ondanks Volkert.

--- Einde van citaat ---
en ik denk dat er nog nooit zoveel eko- en bioproducten zijn geweest in de supermarkt als nu... als je kijkt naar albert heijn dan zie je toch wel steeds meer bioproducten opduiken, en ook fabrikanten zetten eco-lijnen op. Er zijn nog maar weinig supermarkten die geen vegetarische burgers of tofu verkopen, of biologisch vlees. Zo slecht gaat het wat dat betreft niet denk ik.

Hizikigrrrl:
Heej Carmen, ook weer terug? :)

Carmen San Diego:
ja ik verveelde me enorm... en ik was op zoek naar info over dierproeven omdat mijn moeder wilde weten of nivea shampoo nou wel of niet getest was (nog niet gevonden eerlijkgezegd)... en toen ben ik weer blijven hangen, want ondanks de discussies en meningsverschillen vind ik dit toch wel het gezelligste forumpje =)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie