Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Terreur van dierenvrienden
bart:
Nou ja, een jaar terug werd er hier in Utrecht een feest georganiseerd tegen het één of ander (of voor Groenfront! of zo). Halve vriendenkring erheen gegaan, en vernam pas later (van mij) dat het om een politiek geladen feest ging.
Mensen eten sowieso niet zo veel op dansfeesten :)
Hizikigrrrl:
Je moet het vegetarisme ook wel naar buiten brengen, niet wegstoppen... V-Dance?
Als je maar genoeg goede artiesten hebt, komen de vleeseters ook wel hoor. Misschien moet ik eens info inwinnen bij de EO hoe zij die Jongerdag altijd weer zo succesvol krijgen ;).
En de winst gaat dan naar een goed doel, levert ook weer publiciteit op (als er winst is).
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: bart op 28 juli 2003, 17:23:47 ---Nou ja, een jaar terug werd er hier in Utrecht een feest georganiseerd tegen het één of ander (of voor Groenfront! of zo). Halve vriendenkring erheen gegaan, en vernam pas later (van mij) dat het om een politiek geladen feest ging.
Mensen eten sowieso niet zo veel op dansfeesten :)
--- Einde van citaat ---
Jamaar het eten wordt wel heeeel lekker he :).
En het hoeft niet dance te zijn.
Lovelocker:
--- Citaat van: Lovelocker op 26 juli 2003, 14:48:02 ---Mensen die LPF stemmen of stemden komen met de klacht dat ze niet gehoord werden...terecht!, maar is deels ook behoorlijk eigen schuld: als je ongenuanceerde meningen uitbraakt en niet kunt/wil luisteren bijvoorbeeld...dan hebben mensen de neiging te gaan negeren. Mooi voorbeeld: de hate-mail die Johan Stekelenburg krijgt. Kondigt hij met ferme taal aan wat aan de overlast door Antillianen te doen, krijgt hij geen steunbetuigingen, "maar dat hij veel te laat is en te slap", ik heb het maar niet over die ene mail... :screams: Ik weet niet wat deze hate-mailers gestemd hebben, maar vast niet "links" ...
--- Einde van citaat ---
Ik dacht onmiddellijk: van een Fortuinist...maar ja, vooroordeel misschien...Nou inderdaad, de echtgenote van de hate-mailer verklaart de mail waarin Johan Stekelenburg snelle kankerdood wordt toegewenst met: "wij LPFmensen zijn gevoelsmensen"
Als het niet zo ontzettend triest was, zou ik er hartelijk om moeten lachen... Zo'n partij waar veel idioten op stemmen heeft een zware verantwoordelijkheid.
bart:
Dat geldt dan evenzeer voor de SP...
Maar goed. Om terug te komen op Jan's opmerking over de plank misslaan:
Het doel van ALF-acties is helemaal niet om aandacht te krijgen voor dierenleed. Er ís keiveel aandacht voor dierenleed.
Iedereen wéét dat bont wordt gemaakt van nertsen, dat een varken in de bio-industrie een kutleven heeft etc.
Toch gaan ze door, om diverse redenen die er voor ALF'ers niet zo toe doen.
Doel van zo'n actie is om direct schade toe te brengen aan de dierenindustrie: prijzen zullen stijgen, mensen zullen afhaken en op de lange termijn worden er zo (in de ALF-visie) dierenlevens gered.
Een brandstichting in een kippenren wijst niemand op kippenleed, maar daarom is de actie niet minder geslaagd...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie