Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vleessector bang voor aanslagen

<< < (3/9) > >>

bart:

--- Citaat ---Zullen we ook maar iedere keer een mail naar de pers gaan sturen als er weer dierenrechtenmensen bedreigd worden die legale acties doen?  

--- Einde van citaat ---

Ja, natuurlijk. Waarom doen jullie dat niet?
Overigens kan ik me best voorstellen dat iemand die zich bedreigd voelt in zijn broodwinning nou niet bepaald de behoefte voelt over te lopen van vriendelijkheid.

Toby:

--- Citaat van: willem1940 op 06 augustus 2003, 20:09:16 ---
--- Citaat --- ... mits je niet op iemands eigendom komt ...
--- Einde van citaat ---

Juist en DAT moet wel zo blijven.  

--- Einde van citaat ---

Euh Willem, maar ik ben wel voor undercoveropnames. Anders kan je never nooit filmen hoe dieren worden mishandeld. Iemand die een camera ziet gaat zich al heel anders gedragen. Ik zei dat zoals de wet dat dus ziet; men mag niet op iemands terrein komen, dat heet huisvredebreuk of lokaal vredebreuk. Maar een markt is een openbare plek.

Denk je nu werkelijk dat veehandelaren het tolereren dat er camera's  in de buurt zijn als ze in/uitladen, de dieren op transport zetten e.d.? Die tolereren dat never nooit dus.  Er zal al snel geweld ingezetgaan worden door boeren en handelaren. Broodwinning of niet. Als je dieren verhandeld doe je dat op een zo diervriendelijk mogelijke manier. Blijkt reuze moeilijk te zijn in de praktijk, want veel handelaren zien dieren alleen als een portomonnee op 4 pootjes, zonder gevoel  en als een 'ding'. Nou willen we het eerst weer zo proberen met een camera zichtbaar maar of dat zo gaat lukken? Ik vrees van niet.

willem1940:
Ik heb alleen honden - eigenlijk Yvonnes honden -(niet voor consumptie-doeleinden) en die zullen graag een handje/tandje meehelpen als ik een indringer in huis of tuin transportgeschikt zou willen/moeten maken.

Het is niet verstandig om een zachtmoedig mens te dwingen tot zelfverdediging, vooral op eigen grond.

Droom niet te snel of vaak dat degene die het zegt het niet doet. De schakelaar gaat een keer "om".

Sander:

--- Citaat van: Toby op 06 augustus 2003, 17:52:05 ---Vleeskeurders worden niet zelden door de vleessector flink onder druk gezet.

--- Einde van citaat ---

In veel slachterijen worden vrijwel alle regels die er bestaan wel overtreden. Een bekende van me heeft zo'n beetje heel z'n leven in slachterijen gewerkt, ook als keurder, en gaat mij altijd weer ongevraagd (maar niet ongewenst) vertellen wat er allemaal mis is in slachterijen. Hij kijkt zelf ook heel goed uit wat voor vlees hij koopt, en vooral, waar, want veel produkten zijn gewoon te goor voor consumptie. Vooral de verhalen over pus en kankergezwellen doen het altijd goed. ;)

Iknik:

--- Citaat van: Geweitje op 06 augustus 2003, 21:27:07 ---Zo doorzichtig die lui van de vleessector.

--- Einde van citaat ---

Het bericht komt niet van de vleessector zelf:

--- Citaat ---De Koninklijke Nederlandse Politie Dienst (KLPD) waarschuwt de vleessector voor aanslagen door dierenrechtenactivisten. Vooral grote slachterijen en uitsnijderijen kunnen volgens de KLPD de komende weken doelwit zijn.
(...)
Volgens woordvoerder E. Stolwijk van het openbaar ministerie gaat het om een "dermate serieuze situatie" dat ervoor is gekozen de hele bedrijfstak te waarschuwen.

--- Einde van citaat ---

En met dat zwartmaken valt het eigenlijk best mee. W. van Pelt, voorzitter van het COV:

--- Citaat ---"De groep van dierenrechtenactivisten bestaat voor 99 procent uit zinvol denkende mensen. Er is maar een heel klein groepje idioten."

--- Einde van citaat ---

Bron: Trouw

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie