Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vleessector bang voor aanslagen
ellen:
Vanochtend stond bericht ook in de Trouw. Er werd (in de onderkrant) ook vermeld dat de vleessector natuurlijk al eerder doelwit was van dierenrechtactivisten. Zo zou er onder andere van een slagerij in Hellendoorn de ruiten zijn ingegooid in september vorig jaar.
In Hellendoorn: dus ik mien vao bellen.
* "Met Henk de Ling"
LL: "o maak ik je wakker. Nou ja, ben toch aan het werk dus ik hou het kort bla maar ik las vanochtend dat in september vorig jaar de ruiten van een slagerij in Hellendoorn zijn ingegooid door dierenrechtenactivisten. Daar weet ik niks van, hoe kan dat?"
*: "Dat kan ook helemaal niet. Ik weet van niks."
Aldus Henk de kroegbaas. Als hij er niets van weet, is het niet gebeurd :)
greentears:
Vleessector bang voor aanslagen? Zoals de waard is vertrouwt-ie z'n gasten zullen we maar zeggen. Deze sector doet elk jaar een aanslag op het leven van 500 miljoen weerloze dieren, een aanslag op de gezondheid van tenminste 150.000 consumenten waarvan er honderden omkomen (Salmonella en legionella vergiftiging) en een aanslag op de waarheid, ze zijn net weer twee keer binnen twee weken veroordeeld door de Reclame Code Commissie wegens misleidende reclame.
En dan bang zijn voor aanslagen... >:(
Christiaan:
Schandalig gewoon!
willem1940:
Oh, dus die aanslagen bestaan helemaal niet?
Het heeft waarschijnlijk tamelijk wat eeuwen geduurd om mensen zo ver te krijgen cq de beschaving te doen voortschrijden dat mensen elkaar minder vaak op-eten.
Geweld tegen de eigen soort gebruiken omwille van zulke "principes" zie ik als een duidelijke terugval.
Het is te verwachten en te hopen dat voortschrijdende beschaving en technologie dierenleed zullen afschaffen, in eerste instantie middels TECHNISCH OVERBODIG maken.
De injectie-spuit (B12) vind ik daarin geen aanvaardbaar alternatief. Zet er wat meer Wetenschappers op, dit punt moet (liefst plantaardig) te tackelen zijn, desnoods via éénmalige en duurzame Genetische Manipulatie.
Eenmaal zulk alternatief achter de hand, rest nog "slechts" het uitbannen van een enorme geldelijke winsten opleverende gewoonte/traditie.
Zeker, vlees = roof/moord = oorlog.
Maar aanvallen van de Eigen soort, cq "weg met ons / De Mens" is "mentaal kannibalisme".
Vlak even niet uit dat er al tamelijk wat Idealisten zichzelf te gronde richtten OF door "andersdenkenden" werden bijgevoederd/ gereanimeerd vóórdat "B12" ontdekt werd.
Als wij Mensen door onze intelligentie zoveel beter moeten zijn dan dieren (die onvoorwaardelijk eten wat zij fysiek nodig hebben), dan die "intelligentie" ook ZINVOL inzetten en niet misbruiken voor het verzinnen/ontketenen van een nieuwe oorlog.
ellen:
--- Citaat van: willem1940 op 07 augustus 2003, 20:30:42 ---Oh, dus die aanslagen bestaan helemaal niet?
--- Einde van citaat ---
Nee hoor, heb je mij niet horen zeggen.
Mijn vader en ik twijfelen alleen maar bij 1 geval van ruiten ingooien. Mijn vader hoort namelijk elke scheet die er in Hellendoorn wordt gelaten, dus dit ook. Verdomd grappige anekdote toch? :)
Volgens mij wil je geloven dat we hier allemaal voor zijn.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie