Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vleessector bang voor aanslagen

<< < (8/9) > >>

Geweitje:
Ook goed.

J@n:

--- Citaat van: Geweitje op 24 augustus 2003, 23:30:28 ---Ach, ik begrijp je punt natuurlijk Jan, maar ik zit hier achter mijn computertje, erger me dood aan die hele hetze tegen het dierenrechtenactivisme, voel wanhoop en frustratie omdat volledig voorbij gegaan wordt aan de drijfveren achter het activisme.
--- Einde van citaat ---

Volkomen mee eens. Ik word daar ook helemaal niet goed van, maar ik wil niet alleen maar afgeven op domme mensen die zich laten misleiden door een malicieuze boekjesschrijver en op van haat vervulde vleesindustriƫlen. Ik vind ook dat je kritisch naar jezelf moet kijken. Hoe heeft dat idee postgevat dat alle dierenrechtenactivisten gevaarlijke brandstichters zijn? Hebben we misschien de indruk gegeven dat we eigenlijk stonden te juichen als er een slachterij in de hens ging? Hebben we ons in de media het gras voor de voeten laten wegmaaien door radicale veganisten? Ik weet het niet. Maar het is wel een vraag die niet onbeantwoord kan blijven.

--- Citaat ---Het geeft me af en toe een erg ongemakkelijk gevoel als we hier als denkoefening meegaan in de wraakacties van de Vleessector en mee  filosoferen over hoe je de radicale dierenbevrijders kan tackelen. Ondanks dat de strijdmethoden van deze mensen toch een halt toegeroepen moeten worden.
--- Einde van citaat ---

Het geeft mij ook geen prettig gevoel. Maar ik denk dan maar: hoe meer er in the open over gesproken wordt, hoe onwaarschijnlijker het is dat er ook daadwerkelijk iets gebeurt. Ik voel gewoon aan m'n water dat daar van beide zijden iets uit de klauwen aan het lopen is en dan kan ik m'n kop niet in het zand steken, dan moet ik daar iets over zeggen.

J@n:

--- Citaat van: LL de Ling op 07 augustus 2003, 18:00:45 ---Aldus Henk de kroegbaas. Als hij er niets van weet, is het niet gebeurd :)

--- Einde van citaat ---

Ze claimen de actie trouwens wel op hun site:

"- Hellendoorn; Twee ruiten van de slagerij aan de Dorpsstraat ingegooid. (29 september)"

Lovelocker:
In Trouw stond Lucas Reijnders in de Tien Geboden. Baalde stevig, omdat hij met Dumeco in gesprek was over ecologische varkens - aan het polderen dus - toen die branden werden gesticht. Gelukkig gaan de gesprekken door.
Overigens: over Pim Fortuyn zegt-ie een en ander, o.a. dat hij niet goed bij zijn hoofd was...hetgeen ik geneigd ben steeds meer te geloven.

Iknik:

--- Citaat van: J@n op 25 augustus 2003, 01:01:57 ---Hoe heeft dat idee postgevat dat alle dierenrechtenactivisten gevaarlijke brandstichters zijn? Hebben we misschien de indruk gegeven dat we eigenlijk stonden te juichen als er een slachterij in de hens ging? Hebben we ons in de media het gras voor de voeten laten wegmaaien door radicale veganisten?

--- Einde van citaat ---
Allebei, denk ik. Voor iemand die niets met dierenrechten heeft, is een aanslag op een slachterij net zomin een nobele verzetsdaad als een aanslag op een abortuskliniek, een moskee of een Albert Heijn. Een dierenrechtenactivist die een slachthuis in de fik steekt, is dan dus een gevaarlijke brandstichter. Tel daarbij op dat je natuurlijk nooit iets leest of voorvechters van dierenrechten die zich netjes gedragen (dat is geen nieuws) en het beeld van een groep radicale, gevaarlijke gekken heeft al snel postgevat.

En ik moet eerlijk zegen dat ik zelden iets lees over een dierenrechtenorganisatie die de krant belt om onomwonden afstand te nemen van een actie (Then again, ik kan me goed voorstellen dat dat wel degelijk gebeurt maar dat de krant er geen aandacht aan besteedt omdat het niet boeiend genoeg is) Als je het imago van dierenrechtenmensen wil opkrikken, zou je misschien het beste een club van veg's kunnen oprichten die zich expliciet tegen onwettige acties opstelt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie