Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Bont niet, leer wel?
ShiN:
Omdat de laaste tijd dus weer (even) de discussie over bont is opgewakkerd, en een hoop mensen zich uit spreken tegen bont, vroeg ik me af waarom dan toch weer niet word gesproken over leer? Of verbaasd het mij dat de bont voor dieren hier geen uitspraken over doet. Natuurlijk hoeft een organisatie zich niet tegen alle mistanden in te zetten, maar tussen leer en bont zie ik meer gelijkenissen dan verschillen.
Hoe denken jullie erover, ik zelf vind geen bont maar ook zeker geen leer.
nicky_too:
Ik vind bont ronduit lelijk, dus da's makkelijk. Leer heb ik liever niet, maar soms kom ik er niet onderuit, heb ik gemerkt. Maar dat zijn dus mijn preferenties.
Ik kan me namelijk goed voorstellen dat een Bont voor Dieren zich niet uitspreekt over leer.
Voor bont worden meer verschillende dieren speciaal gefokt. Bij leer gebeurt dat op mindere schaal (voorzover ik weet).
En een nerts of zeehond zal wel een hogere aaibaarheidsfactor hebben dan een koe, wat ik dan weer niet begrijp (ben dol op koeien).
groeten,
Nicky
Christiaan:
Bont is net wat decadenter dan leer. Ik kan het mishebben, maar leer wordt ook niet gemaakt van speciaal voor dat doeleinde gefokte dieren.
Want als je dan tegen leer gaat protesteren moet je ook tegen de daaraan verbonden vleesconsumptie gaan protesteren.
nicky_too:
--- Citaat van: Christiaan op 16 september 2003, 10:49:17 ---Bont is net wat decadenter dan leer. Ik kan het mishebben, maar leer wordt ook niet gemaakt van speciaal voor dat doeleinde gefokte dieren?
--- Einde van citaat ---
Dat komt dus wel voor, Christiaan.
Ik zit al jaren met mezelf in de knoop over het volgende namelijk.
Ik wil dolgraag een Aston Martin hebben. Maar alle Astons bevatten leren bekleding, gemaakt van speciaal daarvoor gefokte koeien.
Lastige situatie voor mij...
groeten,
Nicky
Christiaan:
--- Citaat van: nicky_too op 16 september 2003, 10:50:42 ---Dat komt dus wel voor, Christiaan.
--- Einde van citaat ---
Maar de bulk van de leerproduktie?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie