Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Bont niet, leer wel?
ShiN:
--- Citaat van: Eleo op 16 september 2003, 11:28:42 ---
--- Citaat van: Christiaan op 16 september 2003, 11:24:48 ---Aan de andere kant levert dat "bijprodukt" wel een smak geld op en maakt het daardoor wel aantrekkelijker om vlees te fokken.
--- Einde van citaat ---
true true, maar je moet niet de wereld gaan omkeren, zo werkt het nl niet. Hoofddoel = vlees voor consumptie, niet leer. Stel dat leer niets zou opbrengen, denk je dan echt dat er minder vlees geproduceerd/geconsumeerd zou worden?????
--- Einde van citaat ---
inderdaad, laten we wel wezen,
denk je dat als vlees niets meer zou opleveren, er dan minder leer geproduceerd zal worden? Leer word makkelijk bijproduct genoemd, maar de afhankelijkheid en hoeveelheid ervan, laat toch duidelijk zien dat leer meer is dan een toevallig bijproduct?
Christiaan:
--- Citaat van: Eleo op 16 september 2003, 11:28:42 ---true true, maar je moet niet de wereld gaan omkeren, zo werkt het nl niet. Hoofddoel = vlees voor consumptie, niet leer. Stel dat leer niets zou opbrengen, denk je dan echt dat er minder vlees geproduceerd/geconsumeerd zou worden?????
--- Einde van citaat ---
Als leer niets zou opbrengen zou vlees duurder worden omdat de winst toch ergens vandaan moet komen (aangenomen dat er sprake is van vrijheid op die markt, waar ik eigenlijk niks over kan zeggen). Dan zou er denk ik daadwerkelijk minder vlees geconsumeerd worden.
nicky_too:
--- Citaat van: ShiN op 16 september 2003, 11:11:04 ---Aangezien iedereen zo erg gewent is aan leer, en het ook zo'n beetje overal word gebruikt, kan ik me niet voorstellen dat wanneer er straks minder vlees gegeten gaat worden, er minder leer word geproduceerd.
--- Einde van citaat ---
Nee, dan kunnen ze dieren voor het leer gaan fokken. Maar dan wordt het wel veel duurder!
--- Citaat ---Vraagje voor degenen die het aangaat, welk moreel verschil is er tussen het eten van een stukje vlees of het dragen van zijn huid.
--- Einde van citaat ---
Ik vind er geen verschil in zitten, daarom zit het me ook zo dwars. Maar ja, ik moet en zal Adidas-gymschoenen dragen en die zijn er alleen in leer. :(
groeten,
Nicky
Toby:
--- Citaat van: nicky_too op 16 september 2003, 11:32:20 ---
--- Citaat van: ShiN op 16 september 2003, 11:11:04 ---Aangezien iedereen zo erg gewent is aan leer, en het ook zo'n beetje overal word gebruikt, kan ik me niet voorstellen dat wanneer er straks minder vlees gegeten gaat worden, er minder leer word geproduceerd.
--- Einde van citaat ---
Nee, dan kunnen ze dieren voor het leer gaan fokken. Maar dan wordt het wel veel duurder!
--- Citaat ---Vraagje voor degenen die het aangaat, welk moreel verschil is er tussen het eten van een stukje vlees of het dragen van zijn huid.
--- Einde van citaat ---
Ik vind er geen verschil in zitten, daarom zit het me ook zo dwars. Maar ja, ik moet en zal Adidas-gymschoenen dragen en die zijn er alleen in leer. :(
groeten,
Nicky
--- Einde van citaat ---
Leer is niet zomaar een 'bijproduct'. Op alles aan een dier wordt flinke winst gemaakt. Er is ook wel Indiaas leer op de markt (speciaal voor dure schoenenmerken) en die koeien worden op een vreselijk manier vervoerd en geslacht. Hetzelfde voor suede. Kalfjes en veulens leveren "prachtig" leer op.
Verder: Adidasschoenen zijn verkrijgbaar in een niet-leren versie. Zie:http://www.vegavega.com/home.cfm
Of via Vegalife, Ethical Wares of Vegetarian Shoes. Bovendien heb je met Adidas kans dat je een paar dode kangaroes aan je voeten draagt. Waar een wil is, is een weg.
nicky_too:
--- Citaat van: Mirabelle op 16 september 2003, 11:41:34 ---Verder: Adidasschoenen zijn verkrijgbaar in een niet-leren versie.
--- Einde van citaat ---
Oh ja? Waar dan? Ik zoek ze al een jaar of 5, nergens te vinden.
--- Citaat ---Zie:http://www.vegavega.com/home.cfm
--- Einde van citaat ---
Geen Adidassen daar...
--- Citaat ---Of via Vegalife, Ethical Wares of Vegetarian Shoes. Bovendien heb je met Adidas kans dat je een paar dode kangaroes aan je voeten draagt. Waar een wil is, is een weg.
--- Einde van citaat ---
Klopt. Ik wil Adidas. Klaar.
groeten,
Nicky
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie