Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Bont niet, leer wel?

<< < (2/7) > >>

nicky_too:

--- Citaat van: Christiaan op 16 september 2003, 10:52:10 ---
--- Citaat van: nicky_too op 16 september 2003, 10:50:42 ---Dat komt dus wel voor, Christiaan.

--- Einde van citaat ---
Maar de bulk van de leerproduktie?

--- Einde van citaat ---

Niet dat ik weet, nee.

Ik heb bij een schoenenwinkelketen gewerkt en daar werd steen en been geklaagd over vega's. Door de lagere vleesconsumptie werd leer duurder.  ;D
Dat hebben wij goed voor elkaar...

groeten,
Nicky

Christiaan:

--- Citaat van: nicky_too op 16 september 2003, 10:55:46 ---Ik heb bij een schoenenwinkelketen gewerkt en daar werd steen en been geklaagd over vega's. Door de lagere vleesconsumptie werd leer duurder.  ;D

--- Einde van citaat ---
Ik wil graag geloven dat wij veel invloed hebben, maar, nee...

nicky_too:

--- Citaat van: Christiaan op 16 september 2003, 10:57:48 ---
--- Citaat van: nicky_too op 16 september 2003, 10:55:46 ---Ik heb bij een schoenenwinkelketen gewerkt en daar werd steen en been geklaagd over vega's. Door de lagere vleesconsumptie werd leer duurder.  ;D

--- Einde van citaat ---
Ik wil graag geloven dat wij veel invloed hebben, maar, nee...

--- Einde van citaat ---

Jawel dus!
Ze hebben daar van die vakbladen en het is onderzocht en dus echt waar. Ik heb dat artikel gelezen en het zat goed in elkaar.
Ik geloofde het eerst ook niet.

groeten,
Nicky

ShiN:
frikandellen worden ook niet speciaal gefokt  ;)

Leer is een van de meestwinstgevende bijproducten van een geslacht dier, zo'n 10%.
Aangezien iedereen zo erg gewent is aan leer, en het ook zo'n beetje overal word gebruikt, kan ik me niet voorstellen dat wanneer er straks minder vlees gegeten gaat worden, er minder leer word geproduceerd. Vraagje voor degenen die het aangaat, welk moreel verschil is er tussen het eten van een stukje vlees of het dragen van zijn huid.

Christiaan:

--- Citaat van: Eleo op 16 september 2003, 11:12:36 ---Bovendien is mn leren jas volgens mij zeker 5e-hands, dat moet toch kunnen! :-\

--- Einde van citaat ---
Als jij dat vindt, dan moet dat inderdaad gewoon kunnen :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie