Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
Draek:
In de ene periode eet ik wel veel fruit en de andere periode weer niet.
Dan vergeet ik het een beetje. Maar ik ben volgens mij wel een paar procent gestegen in mijn fruitconsumptie. Maar dat is pas begonnen toen ik vegan werd. Qua fruit eet ik af en toe een appel of een tros bananen in een week ofzo. Niet echt veel. Telt een 'fruitbar' ook? Die eet ik ook wel regelmatig. En dan nog fruitsap :)
Qua groente wil ik af van de standaard groente die ik me hele leven voorgeschoteld heb gekregen, dus probeer af en toe steeds andere groente. Maar veel groente eet ik. Beter gezegd, hou ik niet van groente :)
Maar ik probeer het nu op andere wijze te eten en dan kan het wel lekker zijn. :)
--------------
Denk dat ik trouwens wel meer fruit enzo moet eten. Ik ben de afgelopen tijd redelijk vaak verkouden geweest of op het randje van verkoudheid.
Sam:
Ja, ik ben meer groenten gaan eten, maar ik at sowieso al genoeg groente. Fruit is niet veranderd, blijft knokken om de 2 stuks per dag te halen want ik ben geen fan. Sinaasappelsap en potten biologische appelmoes tellen ook als fruit gelukkig :)
Gisteren zat er overigens een vliegje in mijn pot appelmoes... :pukey:
Johanna88:
Toen ik net vegetariƫr was (maar daarvoor ook) at ik echt superongezond. Het enige wat ik at qua avondeten was pannekoeken (met zoet), gebakken aardappels en pasta zonder saus. Ik moest van mijn ouders wel groente eten, maar ik kotste het uit enzo.
Dat is dus jaren zo geweest en ong. sinds lente dit jaar ben ik gezonder gaan eten, en nu eet ik echt veeeel gezonder dan vroeger. Dus ook meer groente, en ook variatie in groente. Fruit wisselt, tegenwoordig eet ik wel genoeg fruit. Elke dag 1 appel en soms nog een banaan en altijd veel sinaasappelsap.
Anya:
--- Citaat van: Sam op 08 oktober 2003, 17:19:52 --- Ja, ik ben meer groenten gaan eten, maar ik at sowieso al genoeg groente. Fruit is niet veranderd, blijft knokken om de 2 stuks per dag te halen want ik ben geen fan. Sinaasappelsap en potten biologische appelmoes tellen ook als fruit gelukkig :)
--- Einde van citaat ---
Net hetzelfde hier.
Sil:
Ik ben niet echt meer groente gaan eten, maar ik lust nu wel meer soorten groenten dan vroeger. Fruit ben ik wel meer gaan eten. Deze week zelfs meer dan 2 stuks per dag (enkele druiven en een banaan :) )
Maar het helpt allemaal niet, want ik geloof dat ik na 3 jaar goede gezondheid (als het niet meer is) toch een beetje verkouden aan het worden ben.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie