Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
animal lover:
Op dit moment eet ik wel erg veel fruit wel 4 of 5 op een dag. Ik vind bepaalde fruitsoorten zo lekker en eet het regelmatig ook nog extra als toetje.
Kiwi:
Ik at altijd al veel fruit, minstens 4 of 5 stuks op een dag. En met al dat lekkere zomerfruit wat er weer aankomt nog wel meer! Meestal eet ik ook wel genoeg groneten ik bedoel groenten. Behalve als ik een keer pizza o.i.d eet, dan schiet het er wel eens bij in. Ik ben (bijna) nooit ziek.
Monique:
Echt veel meer groente en fruit ben ik niet gaan eten nadat ik vegetarier ben geworden, ik at altijd al best goed/gezond al zeg ik het zelf, maar ik merk wel dat ik anders kijk naar eten en drinken.
Een voorbeeld;sinds ik vegetarier ben, eet ik bijvoorbeeld geen patat of iets anders meer van de snackbar, omdat ik weet dat alles in hetzelfde vet wordt gebakken.
Sam:
--- Citaat van: Monique op 10 november 2004, 19:35:35 ---Een voorbeeld;sinds ik vegetarier ben, eet ik bijvoorbeeld geen patat of iets anders meer van de snackbar, omdat ik weet dat alles in hetzelfde vet wordt gebakken.
--- Einde van citaat ---
Patat wordt niet in hetzelfde vet gebakken als de snacks, die hebben een andere temperatuur nodig en laten teveel rotzooi in het vet komen. Wat de meeste patatzaken doen is het vet eerst voor de friet gebruiken, en dan na een poosje als de kwaliteit terugloopt het voor de snacks gebruiken. Kun je dus best eten hier in NL (bijna overal plantaardig vet)
Piek:
Appels :O
Ik at altijd best veel fruit en zeker veel groente. Nu ligt er bij het eten natuurlijk meer de nadruk op.
Soms eet ik wel 4 of 5 appels per dag.... ik vraag me af of dat weer niet een beetje té is...
Overigens ben ik ook een echte appel-snob: als 'ie ook maar een beetje melig is gaat ie hupsakee de afvalbak in ::)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie