Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
Pom:
Ik at als vegetarier genoeg groente en fruit en daarna als veganist meer dan genoeg. Ik moet met fruit wel opletten dat ik elke dag genoeg eet, in de zomer gaat dat vanzelf met al het lekkere zomerfruit, maar nu schiet het er soms bij in. Hoewel bananen, kiwi's, manadarijntjes, appels e.d. toch eigenlijk ook lekker zijn roepen ze bij mij thuis minder hard: "eet mij, nu!".
Monique:
--- Citaat van: Sam op 11 november 2004, 09:34:02 ---
--- Citaat van: Monique op 10 november 2004, 19:35:35 ---Een voorbeeld;sinds ik vegetarier ben, eet ik bijvoorbeeld geen patat of iets anders meer van de snackbar, omdat ik weet dat alles in hetzelfde vet wordt gebakken.
--- Einde van citaat ---
Patat wordt niet in hetzelfde vet gebakken als de snacks, die hebben een andere temperatuur nodig en laten teveel rotzooi in het vet komen. Wat de meeste patatzaken doen is het vet eerst voor de friet gebruiken, en dan na een poosje als de kwaliteit terugloopt het voor de snacks gebruiken. Kun je dus best eten hier in NL (bijna overal plantaardig vet)
--- Einde van citaat ---
De laatste keer dat ik een patatje wilde gaan halen bij de snackbar zag ik dus dat het wel in hetzelfde vet gebakken werdt, sinds die tijd maak ik mijn patatje ect. dus alleen nog maar zelf klaar, dan weet ik tenminste zeker dat het klaargemaakt wordt zoals ik het wil.
bloempjuh:
Ik vind fruit nogal duur tegenwoordig, eet gemiddeld 1 tot anderhalf fruitje per dag. Meer groenten dan vroeger ja, gewoon omdat ik nu altijd wel iets 'overheb' om door mijn eten te gooien. Verse courgette, paprika, champignons of iets dergelijks.
En ik heb een mango (een grote voor 1,50 bij de toko) in mijn koelkast! *kwijl*
Laurita_27:
Ik at altijd al veel groenten. Maar sinds ik ook geen vlees en vis meer eet, is dat veel meer geworden. Ik denk dat ik wel aan de 500 gram per dag kom :o
Fruit ben ik wat minder trouw in, maar het ligt ook aan het seizoen. Nu zijn veel appels, peren en mandarijnen lekker en niet duur (overigens eet ik altijd biologische groenten en fruit, ik geloof dat alleen dat nog écht gezond is)en in de zomer lekker bessen, meloen enzo.
Ik maak altijd een salade bij het eten en eet ook vaak komkommer en tomaat op brood. Dan ook nog eens flinke portie's bij en door het avondeten.
Groetjes! Laura
Marizzie:
Groenten ben ik iets meer gaan eten, ik weet niet waarom. Misschien omdat ik het nu meer zie als het hoofdonderdeel van m'n avondeten en niet 'erbij'. Ik lus maar heel weinig groenten en dat vind ik eigenlijk heel vervelend, ik weet daarom ook niet of ik aan genoeg kom elke dag. Ben nu wel m'n best aan het doen om meer groenten te eten. SPINAZIE ;D
Iemand misschien tips voor mensen die niet zo van groenten houden?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie