Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Ben je meer fruit en groenten gaan eten?

<< < (8/12) > >>

Selly:

--- Citaat van: Marizzie op 08 september 2005, 22:02:49 ---Groenten ben ik iets meer gaan eten, ik weet niet waarom. Misschien omdat ik het nu meer zie als het hoofdonderdeel van m'n avondeten en niet 'erbij'. Ik lus maar heel weinig groenten en dat vind ik eigenlijk heel vervelend, ik weet daarom ook niet of ik aan genoeg kom elke dag. Ben nu wel m'n best aan het doen om meer groenten te eten.  SPINAZIE  ;D
Iemand misschien tips voor mensen die niet zo van groenten houden?

--- Einde van citaat ---

vertel es welke groenten je niet lust.

Als je tomaat en paprika lust: dat tussen de middag op brood doen.
Dat helpt al een beetje.
In het weekend als je meer tijd hebt groenten grillen (champignons, courgette, paprika) en ook die op brood doen smiddags.
Bij het avondeten een extra schaaltje wortelsla, of witlofsla of paprikasla of tomatensla eten naast de groenten die je al zou eten.

Maar aan 200g zit je zo hoor..

Kiwi:

--- Citaat van: Marizzie op 08 september 2005, 22:02:49 ---Iemand misschien tips voor mensen die niet zo van groenten houden?

--- Einde van citaat ---

Probeer eens wat recepten uit (die vind je hiet genoeg! ;)), zodat je de groenten niet altijd hoeft te koken. Veel groenten zijn juist veel lekkerder als je ze roerbakt of smoort. Uitje erbij, knoflook erbij, kruiden erdoor, en je herkent die saaie groenten van vroeger niet meer terug! :D

Sanja:
Je kunt ook proberen om groentes die je niet lekker vindt, gewoon te gaan eten. Ik lustte eerst geen paprika, maar door het gewoon te gaan eten, vind ik het nu zelfs lekker. Als je het in heel kleine stukjes snijdt en dan met andere groentes door bijvoorbeeld een pastasaus doet, wen je langzaam aan de smaak.

Marizzie:
Ik ben nu bezig met het leren eten van tomaten. Lustte het wel ergens door in kleine stukjes, maar ben nu cherrytomaatjes aan het eten en het wordt steeds lekkerder. ;D Roerbakken zal ik eens wat vaker proberen. Mijn moeder doet dat wel eens en dan gooit ze er zoveel groentes in die ik vies vind dat het ook niet werkt. Er zijn wel groentes die ik alleen geroerbakt lus, zoals courgette.
Ik denk dat ik maar veel sla erbij ga eten. Als ik zo op kamers ga kan ik toch niet elke keer dezelfde groentes eten omdat ik de rest smerig vind nietwaar.

--- Citaat ---vertel es welke groenten je niet lust.

--- Einde van citaat ---

Je wilt niet weten wat voor groenten ik allemaal niet lus of niet graag eet

Worteltjes
Bonen
bloemkool
paprika
prei
bieten
rode kool
tauge
veel ui
brocoli
witlof
asperges
en vast nog wel veel meer

Ik lus wel:
andijvie
spinazie
komkommer
sla
boerenkool
hutspot
zuurkool (echte stampottenfreak ;))
een beetje tomaatjes
courgette (geroerbakt)
champignons

Het is niet erg veel he? Ik denk dat de enige manier is mezelf dwingen om die vieze groenten te leren eten. Desnoods roerbak ik alles ;) of gooi het in ministukjes door de pasta :D Lijkt me een goed idee.
Grillen heb ik nog nooit gedaan, ik denk dat ik dat ook maar eens ga proberen.

Bedankt voor jullie ideeen!

Selly:

--- Citaat van: Marizzie op 09 september 2005, 16:42:30 ---Ik denk dat ik maar veel sla erbij ga eten.

--- Einde van citaat ---

maar dan kan je beter rauwkost doen ipv echte sla sla (als in kropsla of ijsbergsla) ten eerste omdat in gewone sla weinig vitaminen en andere voedingsstoffen zit, ten tweede omdat er veel nitraat in zit wat ook niet gezond is. Als ik je lijstje zie van groenten die je wel lust is dat alleen niet veel, je lijkt vooral van groenten met veel nitraat te houden .. maar wel goed dat je bezig bent extra groenten te leren eten!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie