Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Ben je meer fruit en groenten gaan eten?

<< < (10/12) > >>

Anna:
Ik weet eigenlijk niet precies of ik nu meer groenten en fruit eet dan voordat ik vegetarier werd!

Mijn moeder was altijd wel erg goed tijdens maaltijden: ze maakte vaak 2-3 soorten groenten klaar en die moesten worden opgegeten!

Nu ik in een gastgezin woon in Amerika is het een klein beetje lastiger, maar ik eet wel gezond en eet elke dag 2-3 stuks fruit en probeer 1 tot 2 soorten groenten te eten elke dag.

Ik denk dat het makkelijker is als je eenmaal op jezelf woont, dan kan je echt kopen wat je zelf wilt en dus helemaal zelf bepalen wat je wilt klaarmaken en eten!

Aiko:
Nadeel echter is dat je zo veel meer overhoudt, dat de verse groenten zacht en bruinig beginnen te worden voordat ze op zijn.

fieke:
Ik eet echt wel veel meer groenten en fruit.
Voor ik veggie was lustte ik heel wat dingen niet (tomaten, noten, frambozen, spruitjes, ...), maar nu kan ik niet echt meer iets opnoemen dat ik niet lust.
Je leert gewoon creatiever te zijn in de keuken als veg. Sommigen zeggen dat je beperkter bent in mogelijkheden (goh, dan mag je toch niets meer eten?) maar ik vind het tegendeel waar!
Ik probeer vaak nieuwe dingen uit, en het valt altijd best goed mee.
Bij een warme maaltijd eet ik altijd veel groentes, en bij een boterhammaaltijd maak ik ofwel soep ofwel een salade. Bij het ontbijt eet ik ook altijd fruit (elke dag een kiwi) en tussendoor ook wel fruit.

wendy:
Ja ik let er wel op dat ik minimaal 4x per week groente eet en dan vaak brocolli en bloemkool...
Verder eet ik 1 of 2 appels per dag.
Vooral nu ik zwanger ben let ik er extra op...

Sam:
Maar 4 keer per week groente? Wat eet je de rest van de dagen dan? Geen sla, geen tomaten, geen soep? Of ben jij ook (net als ik) iemand die tomaten niet echt groente noemt, en pasta met tomatengroentensaus en linzensoep etc. ook niet tot groente rekent?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie