Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Eet geen dierenleed
Christiaan:
--- Citaat van: greentears op 09 november 2003, 12:39:14 ---Beetje zoals de Sophia vereeniging die 250.000 gulden doneerde aan het proefdiercentrum te Rijswijk om ze (de proefdieren) een beetje beter leven te geven...
--- Einde van citaat ---
Ja, ze hadden die beesten gewoon moeten laten creperen zodat de wereld kan zien wat mensen ze aandoen!
Doet me denken aan communisten die vakbonden maar niks vonden omdat de verbetering van werkomstandigheden en verhoging van het loon de klassenstrijd maar in de weg zou staan.
Draek:
--- Citaat van: Christiaan op 09 november 2003, 13:01:38 ---Ja, ze hadden die beesten gewoon moeten laten creperen zodat de wereld kan zien wat mensen ze aandoen!
--- Einde van citaat ---
Ik vraag me af wat er nou precies met het geld is gebeurd. Met 250.000 gulden moet je toch wat verbeteringen krijgen.
Elke verbetering is er natuurlijk eentje. Maar ik weet niet of het nou voor de proefdieren een verbetering is. Want wat hebben die aan iets grotere kooien ofzo? Lijden doen ze toch.
Dus ik vraag me af waar de verbeteringen zijn gedaan?
Geweitje:
--- Citaat van: Christiaan op 09 november 2003, 13:01:38 ---
--- Citaat van: greentears op 09 november 2003, 12:39:14 ---Beetje zoals de Sophia vereeniging die 250.000 gulden doneerde aan het proefdiercentrum te Rijswijk om ze (de proefdieren) een beetje beter leven te geven...
--- Einde van citaat ---
Ja, ze hadden die beesten gewoon moeten laten creperen zodat de wereld kan zien wat mensen ze aandoen!
Doet me denken aan communisten die vakbonden maar niks vonden omdat de verbetering van werkomstandigheden en verhoging van het loon de klassenstrijd maar in de weg zou staan.
--- Einde van citaat ---
Ach, en jij denkt dat de apen een beetje minder creperen met een tennisbal (want dat kregen ze van Sophietje)? Als je een beetje kan tennissen in de hel dan is het zo erg niet meer?
Naar jouw idee is het zeker ook geen slecht idee om als dierenbescherming de nertsen op de bontfokkerijen een PVC buisje te schenken ter afleiding.
De Sophia vereniging is zeer naief geweest. Met hun 'geste' hebben ze de overheid en het BPRC de mogelijkheid geboden om de buitenwereld in slaap te sussen door te kunnen stellen dat zij in samenwerking met dierenbeschermers zijn gekomen tot een aanvaardbaar apencentrum met mogelijkheden voor de toekomst. En daarmee gooide de Sophia vereniging met hun tennisballen zowel haar eigen glazen in als die van al het werk van vakkundige organisaties als Proefdiervrij.
Christiaan:
Precies wat ik bedoel. Je mag concreet niks proberen te doen aan het welzijn van dieren in bestaande situaties want dan geef je het verkeerde voorbeeld.
Dat was ook al zo met de Stichting Varkens in Nood.
Maar iets anders kan er nu niet gedaan worden. BPRC dicht? Daar is geen maatschappelijk en politiek draagvlak voor, dus men probeert het maar dicht te pesten. Had daar het geld heen gemoeten?
Geweitje:
--- Citaat van: Christiaan op 09 november 2003, 14:39:29 ---Maar iets anders kan er nu niet gedaan worden. BPRC dicht? Daar is geen maatschappelijk en politiek draagvlak voor, dus men probeert het maar dicht te pesten. Had daar het geld heen gemoeten?
--- Einde van citaat ---
Het vergroten van het maatschappelijk draagvlak vóór het BPRC creeer je door acties als die van de Sophia vereniging.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie