Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Eet geen dierenleed

<< < (4/8) > >>

Christiaan:

--- Citaat van: Geweitje op 09 november 2003, 14:44:41 ---Het vergroten van het maatschappelijk draagvlak vóór het BPRC creeer je door acties als die van de Sophia vereniging.

--- Einde van citaat ---
Denk je?

Ik denk dat die dieren er baat bij hebben (ja, natuurlijk, dat ze daar zitten is niet leuk, maar er zijn gradaties in lijden), en dat dat ook niet over het hoofd gezien mag worden.

De redenatie dat het leed van zwakken niet verzacht mag worden zodat de wereld ziet hoe slecht ze behandeld worden en daarna (spreekwoordelijk!) in revolutie oprijst vind ik een naief standpunt.

Het zijn juist de kleine stapjes achter elkaar die de verandering maken.

Draek:
Ga eens naar de website van het BPRC (www.bprc.nl)

En dan naar Nederlands

En dan onder Animal Welfare naar Future Welfare plans

en zie hun plannen

--------------------

Elke verbetering is er 1, maar door als dierenbeschermers geld te betalen voor die welzijn te creeeren lijkt me ook negatief te werken.
Zou namelijk altijd nog beter zijn als het BPRC onder druk van acties (geweldloze natuurlijk) de verbeteringen uit zich zelf doet.
Nu denken ze daar misschien wel. Als we geen verbeteringen uit ons zelf doen, dan krijgen we wel weer geld om verbeteringen te doen.

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Geweitje op 09 november 2003, 14:44:41 ---Het vergroten van het maatschappelijk draagvlak vóór het BPRC creeer je door acties als die van de Sophia vereniging.

--- Einde van citaat ---

Zou hier de mogelijkheid niet bestaan dat dergelijke sympathieke acties bij méér mensen een positief begin van denken over de rechten en leefomstandigheden van die dieren wordt bijgebracht, dan alle harde anti-demonstraties en overige acties bij elkaar?
Creëert zo'n actie misschien niet juist dat felbegeerde maarschappelijke draagvlak, in plaats van vriend en vijand in de gordijnen te jagen?
Ik weet wel waar ik zelf gevoeliger voor ben.
Je vangt tenslotte meer vliegen met een lepel stroop dan met een vat azijn.

greentears:

--- Citaat van: An Teater op 09 november 2003, 15:18:28 ---

--- Einde van citaat ---

Zou hier de mogelijkheid niet bestaan dat dergelijke sympathieke acties bij méér mensen een positief begin van denken over de rechten en leefomstandigheden van die dieren wordt bijgebracht, dan alle harde anti-demonstraties en overige acties bij elkaar?
Creëert zo'n actie misschien niet juist dat felbegeerde maarschappelijke draagvlak, in plaats van vriend en vijand in de gordijnen te jagen?
Ik weet wel waar ik zelf gevoeliger voor ben.
Je vangt tenslotte meer vliegen met een lepel stroop dan met een vat azijn.

--- Einde van citaat ---

Gdelukkig voelt niet iedereen ervoor om dierenbeulen stroop om de mond te smeren ;D

Fabian:
tadaa, de site is online:

www.eetgeendierenleed.nl

er is ook al aardig wat media aandacht voor. In de AVRO televizier staat ook een stuk met Katja.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie