Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Elke dag een vleesvervanger?
Danielle:
Wat ik me eigenlijk afvraag, en ik ben ook wel benieuwd hoe jullie er allemaal over denken: Is het nodig iedere dag een vega-burger, tofu, kaas of enz. bij de warme maaltijd te gebruiken?
Zou groenten met rijst en saus bijvoorbeeld niet goed zijn?
Doen jullie dat wel eens?
Fabian:
Ik at vroeger dagelijks een vleesvervanger, maar tegenwoordig 3 tot 4 keer in de week. Vleesvervangers zijn leuk voor de eiwitten, maar zoveel heb je die niet nodig. Alleen als je je zorgen maakt over ijzer en B12 kun je overwegen om Tivall, Goodbite en Lupineburgers van Planet Green te nemen. Alleen bevatten B12 en Goodbite bevat een aardige portie ijzer (de lupine-burgers trouwens ook wel)...
Danielle:
Maar wat eet je dan Fabian? Alleen groente en aardappels?
bart:
Hoeveel eiwit je per dag nodig hebt hangt er een beetje vanaf. Als je herstelt van een ziekte of breuk; of nog in de groei bent, heb je meer nodig. Sommige topsporters (of gewoon intensieve sporters zonder topallure) hebben ook wat meer nodig. Normale mensen geloof ik 0,8 g per kilo lichaamsgewicht, maar correct me if I'm wrong. Voor iemand van een kilo of 70 komt dat neer op 56 gram eiwit per dag. Nu zit ik niet zo diep in de voedingswaarde tabellen; maar het lijkt me dat met een stevige lunch en twee koppen erwtensoep je een heel eind kan komen.
Danielle:
Men zegt toch ook dat er in brood, pasta en rijst ook eiwitten zitten. En zelfs in groentes??
Misschien ben ik dom ofzo maar ik vraag me af dus ik vraag maar.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie