Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Elke dag een vleesvervanger?

<< < (3/16) > >>

Sven:
In het begin at ik dagelijks vleesvervangers, maar geleidelijk aan ben ik dat gaan verminderen. Nu eet ik ze alleen als ik snel wil eten of bij stampot ofzo.

iammars:
Ik eet ook niet elke dag vleesvervangers, eerder 2x in de week. Dat is volgens mij ook helemaal niet nodig, je moet toch ook niet elke dag vlees eten (als je vlees eet tenminste)?

Anonymous:
Quote:
Op 2001-11-07 13:05, schreef iammars:
je moet toch ook niet elke dag vlees eten (als je vlees eet tenminste)?

Dat doen de meeste Nederlanders helaas wel...

Anonymous:
Er bestaat nog veel verwarring over eiwit, merk ik wel. Eiwit bestaat uit aminozuren. Die zitten (bijna) overal in. Alleen niet allemaal tegelijk (behalve in zuivel en vlees) Als je dus puur plantaardig wilt eten (dat kan echt) en zonder vleesvervangers (waar ze in de fabriek alles hebben ingestopt) moet je goed combineren. Granen en peulvruchten vullen elkaar perfect aan. Bij rijst met linzen of bonen (of andere peulvruchten pinda"s zijn ook peulvruchten) heb je dus niks meer nodig. Natuurlijk zinn er eindeloze combinaties mogelijk met verschillende soorten peulvruchten, groenten, granen zaden en vruchten. Als je goed gevarieerd eet kom je meestal niks tekort.De gemiddelde vegetarër eet twee kee zoveel eiwit dan nodig.

MVB:
Goh wat interessant. Ik eet ook dagelijks zo'n schijf. Mijn vrouw zegt dat dat moet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie