Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Elke dag een vleesvervanger?
Sander:
Quote:
Op 2001-11-14 09:08, schreef MVB:
Goh wat interessant. Ik eet ook dagelijks zo'n schijf. Mijn vrouw zegt dat dat moet.
Niet teveel naar je vrouw luisteren.
iammars:
Quote:
Op 2001-11-12 17:09, schreef Anonymous:
Als je dus puur plantaardig wilt eten (dat kan echt) en zonder vleesvervangers (waar ze in de fabriek alles hebben ingestopt) moet je goed combineren.
Dat kan inderdaad, maar je zoals elke vegetarier zo onderhand wel zal weten is dat je dan wel rekening moet houden dat je voldoende vitamine B12 binnenkrijgt, en deze zit niet in plantaardig voedsel.
Anonymous:
Maar wel in biergisttabletten, marmite en anders kun je ook tabletten slikken. B12 heb je niet elke dag nodig. dus daarvoor hoef je niet elke dag een vleesvervanger te gebruiken. (bovendien zit er helemaal geen B12 in de meeste vleesvervangers)
Sven:
Als het echt de B12 gaat, moet je ook wel uitkijken welke vleesvervanger je gebruikt, want ik veronderstel dat daar ook niet overal B12 inzit.
iammars:
En daarom hebben ze nou een ingredientenlijstje toegevoegd waarop je dat kunt zien. Er zijn wel vleesvervangers waar B12 aan wordt toegevoegd (volgens mij mogen ze ook dan pas vleesVERVANGER heten, maar dat terzijde).
Voor B12 is er een ADH (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid) van 1 tot 2.5 microgram (1 microgram = 1/1000 milligram) nodig. Heel weinig dus, maar wel essentieel. Reden waarom dit dagelijks wordt aanbevolen is dat je lichaam een teveel van deze vitamine niet kan opnemen, dus is het beter deze elke dag voldoende te nuttigen.
Zie ook http://www.voedsel.net/vitmin/vitb12.htm voor meer info.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie