Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Elke dag een vleesvervanger?

<< < (5/16) > >>

Anonymous:
Maar je lichaam kan B12 opslaan en wel tot 12 jaar bewaren! Elke dag is dus echt niet nodig. (mits je voldoende binnenkrijgt om op te slaan, natuurlijk)

Anonymous:
En het is dus zeker onzin om om de B12 elke dag een vleesvervanger te gebruiken. En dat was toch de stelling? of je elke dag een vleesvervanger nodig hebt. Nou nee! Natuurlijk niet! Het voornaamste "voordeel" daarvan is dat het op vlees lijkt. Onzin dus.
Al moet je wel opletten dat je dan alle voedingsstoffen binnenkrijgt, maar dat kan heus wel.Ook B12 hoeft geen probleem te zijn.  Roer bv. elke dag een Theelepel marmite door de soep en je bent er al.

iammars:
Quote:
Op 2001-11-17 12:22, schreef Anonymous:
Maar je lichaam kan B12 opslaan en wel tot 12 jaar bewaren! Elke dag is dus echt niet nodig. (mits je voldoende binnenkrijgt om op te slaan, natuurlijk)

Ik citeer van diezelfde webpagina (op voedsel.net): "Bij gezonde mensen is er een voorraad voor 3 jaar aanwezig in de lever."
En natuurlijk hoef je dit niet op te lossen door elke dag een vleesvervanger te eten - ik heb alleen gemeld dat je als je alleen plantaardig eet, je je B12 gehalte wel in de gaten moet blijven houden.

Anonymous:
Ik ben dus (nog wel) een vleeseter. Ik heb zojuist vegatopia ontdekt. Ik wil dus ook stoppen met vleeseten, maar als ik dit zo allemaal lees heb ik het idee dat je overal op moet letten en dat alles gemaakt is van dieren zelfs drop!! Ik was dus van plan om vleesvervangers te gebruiken, maar ik las dat ze hier ook van alles instoppen. Ik heb geen tijd om uren in de winkel te lopen om alle etiketten te lezen waar geen dier voor is gebruikt. Hoe zet ik mijn kinderen een verantwoordde maaltijd voor? Het lijkt me heel moeilijk.

Groetjes regina

Nick:
Het etiketten lezen wordt een gewoonte. Laat je daardoor niet afschrikken! Als je de rest een beetje als een hobby gaat beschouwen kan het zelfs leuk worden. Een beetje rondsurfen , in wat boeken neuzen... Af en toe fouten maken hoort er ook bij, je kan er alleen maar van leren. Veel succes!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie