Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Elke dag een vleesvervanger?
Danielle:
Zou er ook B12 in sojamelk zitten? Aan sommige merken hebben ze nl. wel calcium toegevoegd. Misschien eens een tip voor Alpro ofzo.
Indira:
ik kan je in elk geval vertellen dat de calcium die toegevoegd is aan soja melk (en dit geldt dan denk ik ook voor andere soja producten) niet opgenomen kan worden/wordt. Het slaat namelijk al neer bij het pasteuriseren, dus het heeft geen effect.
In de sojamelk die ik drink (Provamel, soyadrink plus) zit geen B12, ik geloof dat het niet in zulke producten zit, of het moet toegevoegd zijn.
Jan:
Quote:
Op 2001-11-26 16:23, schreef Irna:
Het slaat namelijk al neer bij het pasteuriseren, dus het heeft geen effect.
Huh? En wat betekent dat in gewone-mensentaal? En waarom heeft het dan geen effect?
vegandhi:
Reactie op Regina:
Smaak is voor een groot deel kwestie van gewenning, en dat geld ook voor je hele eetpatroon. Op het moment dat je je eetpatroon wijzigt en misschien allerlei nieuwe dingen gaat eten kan het erg lastig zijn. Ik zou zeggen neem de tijd, stapje voor stapje, en wees niet te benauwd om nog een keer te smokkelen als je het even niet meer weet. Als je eenmaal gewend bent aan nieuwe gerechten en produkten dan valt het allemaal reuze mee.
Als je helemaal plantaardig gaat eten zou ik inderdaad B12 supplementen gebruiken. Misschien, zoals gezegd, niet echt nodig als je er op let, maar de gevolgen van een vitamine B12 tekort zijn zeer ernstig op de lange termijn dus neem ik zelf geen risico. Ik heb persoonlijk geen bezwaren tegen iets kunstmatigs als het slikken van een voedingssupplement, maar als je die wel hebt is het misschien een leuke gedachte dat dieren die in de veeteelt gehouden worden ook voedingssupplementen krijgen toegedient
[ Dit Bericht is bewerkt door: vegandhi op 2001-11-26 21:23 ]
Danielle:
Quote:
Op 2001-11-23 21:20, schreef Anonymous:
Ik was dus van plan om vleesvervangers te gebruiken, maar ik las dat ze hier ook van alles instoppen. Ik heb geen tijd om uren in de winkel te lopen om alle etiketten te lezen waar geen dier voor is gebruikt. Hoe zet ik mijn kinderen een verantwoordde maaltijd voor? Het lijkt me heel moeilijk.
Groetjes regina
Lieve Regina,
Vegaburgers zijn best geschikt om te eten bij aardappels en groenten, waar je normaal vlees bij at. Dan is de overstap niet zo groot.
Als je samengestelde gerechten bereidt kun je vleesvervangers als bonen, noten, zaden, eieren en kaas gebruiken.
Experimenteer met het bereiden van tofu en tempe. Veel mensen vinden het niet lekker omdat ze het niet goed klaarmaken. Oefening en uitproberen baart kunst!
Succes! En ik hoop heel erg dat het je lukt!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie