Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Elke dag een vleesvervanger?
Petra:
Ja, mensen denken altijd dat peulvruchten niet lekker zijn, maar ik ben bijvoorbeeld helemaal gek op kikkererwten, daar kun je zoveel lekkere dingen van maken. En ik maak regelmatig Indiase linzensoep, met veel kruiden, heerlijk! En noten vind ik ook heel lekker, maar die zijn ook weer vrij duur. Ik gebruik vaak noten als ik iemand uitnodig om bij me te komen eten.
vijfhoogachter:
Ja, kikkererwten zijn ongelooflijk veelzijdig: salades, soepen, couscous- of rijstgerechten. Ik ben ook dol op linzensoep. Maar gewone bonen vind ik ook erg lekker alleen eh... het gepruttel naderhand he! Misschien is altijd vlees eten ook wel een manier van denken: dat je je gewoon geen lekker eten meer voor kunt stellen zonder vlees.
Roma:
Ik heb eens bijgehouden wat ik eet per dag aan vetten, eitwitten en koolhydraten en kwam er achter dat ik te weinig eiwitten binnen kreeg. Om dat te compenseren eet ik vaak na een avondmaaltijd of tussen de middag een bak magere kwark. Dan kom je uiteindelijk wel goed aan de dagelijkse hoeveelheid. Vleeseters krijgen overigens inderdaad heel snel veel te veel eiwitten binnen.
Monique:
Ik noem het geen vleesvervanger, maar een gezond en vooral prettig alternatief voor vlees.
En nee ik eet niet elke dag een alternatief voor vlees, maar wel 4 keer per week ongeveer.
Lovelocker:
Eet -schat ik - ongeveer 1x in de 2 weken een vleesvervanger gemiddeld. Vegetarier in een tijd dat er niets anders te koop was als tofu en tempeh (als je dat ook onder vleesvervanger bedoelt). Ging er vanuit dat de combi van twee uit de groep: zaden, noten, granen, peulvruchten, zuivel voldeden en dat zit nog steeds in mijn systeem.
Maakte toen regelmatig zelf "burgers": op basis van o.a. brood,ei, noten, rijst...ik ben het een beetje kwijt geraakt.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie