Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Elke dag een vleesvervanger?

<< < (2/16) > >>

Fabian:
idd... in bepaalde gevallen zul je meer eiwitten nodig hebben zoals Bart zegt.

Ik vervang het niet echt. Ik laat het gewoon weg. Ik eet van mezelf tamelijk veel dus ik denk maar gewoon dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg. Ik denk dat het erg moeilijk is om te zeggen hoeveel eiwitten je op een dag binnenkrijgt, want het hangt van de samenstelling af. Je kunt zoveel eiwitten binnenkrijgen als je wil, maar als daarin een essentieel aminozuur ontbreekt  heb je er nog niets aan. Daarom raden voedingsdeskundigen ook vaak aan om 2 verschillende groentes met elkaar te complementeren qua eiwit.

Sander:
Quote:
Op 2001-11-06 10:35, schreef Danielle:
Men zegt toch ook dat er in brood, pasta en rijst ook eiwitten zitten. En zelfs in groentes??

Ja, ook daar zitten eiwitten in. En die eiwitten schijnen ook nog eens gezonder te zijn dan dierlijke eiwitten, dus dat scheelt weer.

Zie The Protein Myth.

Sander:
Quote:
Op 2001-11-06 10:24, schreef bart:
Sommige topsporters (of gewoon intensieve sporters zonder topallure) hebben ook wat meer nodig.

Die eten meestal ook meer vanwege een grotere behoefte aan calorieen, en dat compenseert dan weer.

Quote:
Normale mensen geloof ik 0,8 g per kilo lichaamsgewicht, maar correct me if I'm wrong.

Klopt, maar da's een vrij hoge norm.

Sander:
Quote:
Op 2001-11-06 10:38, schreef Fabian:
Daarom raden voedingsdeskundigen ook vaak aan om 2 verschillende groentes met elkaar te complementeren qua eiwit.

Dat is echter inmiddels al behoorlijk achterhaald, je lichaam kan voorraden lang genoeg vasthouden om iets te combineren met wat je een paar dagen geleden binnen hebt gekregen, dat hoeft echt niet in 1 maaltijd gepropt te worden.

ellen:
Ik ging er altijd van uit dat je net als je niet elke dag vlees nodig hebt, ook niet dagelijks een vleesvervanger hoeft. Ik eet ze dus ook niet dagelijks.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie