Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Elke dag een vleesvervanger?
Sven:
Zelf zorg ik dat ik voldoende variatie heb binnen een week. Je hoeft niet elke dag alles te eten, zolang je maar afwisselend genoeg eet en op tijd en stond alle noodzakelijke dingen binnenkrijgt.
willem:
--- Citaat ---Ja, dat is een theorie die in de jaren zeventig is gelanceerd en die inmiddels al wel een tijdje achterhaald is. Dat eiwitten combineren is een hoop gedoe en het is nergens voor nodig.
--- Einde van citaat ---
Je hebt helemaal gelijk. Ook in mijn tijd (ja, ja, zo oud ben ik al, hoewel ik op de site "echte leeftijd" fors jonger scoor) wisten we dit al. Het heeft te maken met de opslagmogelijkheid van het lichaam en het grote aanbod van goede voeding tegenwoordig. Variatie is belangrijk, maar in het geval je een richtlijn nodig hebt is het handig te weten dat deze combinaties van peulvruchten en granen goed werken. Helemaal als je om een of andere reden tekorten hebt gehad.
willem:
Nog even terugkomen op de insteek van hierboven. Je kunt inderdaad de verschillende soorten eiwit over een week uitsmeren. En als je elke dag iets van een "vleesvervanger", zuivel of ei eet dan maakt het helemaal niet meer uit. Uit de draad "wat eten we vandaag" komt ook heel duidelijk naar voren dat ieder genoeg variatie binnen krijgt. Maar hoe eenvoudig en selectief deze toets ook is, uit deze draad blijkt ook dat er voldoende geld is om dit soort dingen te kopen. Mocht het echter te duur zijn dan is een richtlijn van twee keer in de week peulvruchten niet verkeerd. Behalve chili is dit toch niet zulk favoriet voedsel. Terwijl je heel goedkoop toch heel veel voedingswaarde binnenkrijgt.
jennyfer:
Ik ben thuis de enige die vegetarisch is, en ik walg van de vleesvervangers! Door wat kan ik ze vervangen? Het moet eigenlijk wel bij elke (groente)maaltijd passen en makkelijk en kort klaar te maken zijn. Ook mogen er niet teveel calorien en vet inzitten.
suggesties?
Monie:
Tofu? Je hebt naturel tofu maar ook gekruide. Of komt dat teveel in de buurt van vleesvervangers?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie