Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Elke dag een vleesvervanger?

<< < (13/16) > >>

Poek:

--- Citaat van: jennyfer op 14 januari 2005, 17:06:46 ---Ik ben thuis de enige die vegetarisch is, en ik walg van de vleesvervangers! Door wat kan ik ze vervangen? Het moet eigenlijk wel bij elke (groente)maaltijd passen en makkelijk en kort klaar te maken zijn. Ook mogen er niet teveel calorien en vet inzitten.
suggesties?

--- Einde van citaat ---

Ik weet niet waar je woont, maar als er een De Natuurwinkel in de buurt is, moet je daar eens heengaan, daar hebben ze dingen als feta-spinazietasjes etc.

Je kan natuurlijk ook een pizza nemen in plaats van aardappelen/groente/vleesvervanging  :D

nicky_too:
Ik kom in diverse recepten tegen dat men vlees vervangt door champignons of andere paddestoelen. Een aantal heb ik ook geprobeerd en mij bevalt het wel. Is dat wat voor je?

renske:
Zelf lekkere vegaburgers maken van de dingen die je wel graag lust. Onder de rubriek 'koken' is een draad over het zelf maken van veggieburgers (sorry ik weet nog even niet hoe je een link naar een draad moet maken). Daar staan goeie ideeen in!

Mariek:

--- Citaat van: Poek op 14 januari 2005, 17:23:41 ---feta-spinazietasjes
--- Einde van citaat ---

Die zijn zo verschrikkelijk niet lekker... Vieze droge, zoute hap.

Ik heb van de week iets gemaakt wat er wel een beetje op lijkt, maar wel lekker was: een plakje bladerdeeg, brie erin (feta kan natuurlijk ook), uitgeknepen spinazie erin en dan dichtvouwen en in de oven totdat het er lekker bruin uitziet. Krijg je een soort saucijzenbroodje, maar dan met spinazie en kaas. Je kunt er ook allerlei andere soorten groente in doen met allerlei andere soorten kaas.

Selly:

--- Citaat van: nicky_too op 14 januari 2005, 17:24:03 ---Ik kom in diverse recepten tegen dat men vlees vervangt door champignons of andere paddestoelen. Een aantal heb ik ook geprobeerd en mij bevalt het wel. Is dat wat voor je?

--- Einde van citaat ---

maar dan moet je wel opletten dat omdat paddestoelen geen 'echte' vleesvervanger zijn (er zit geen eiwit in) je dat eiwit wel op andere wijze moet binnenkrijgen, bv. o.a. door dan toe nog een bakje kwark of yofu te eten ofzo.
Voorgekruide tofu en quorn zijn ook een idee en seintan vd natuurwinkel.
Wat vind je precies niet lekker aan vegaburgers?
Kun je niet eens opschrijven wat jullie zoal eten, dan kunnen we gerichtere tips geven hoe je het zou kunnen vervangen?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie