Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Elke dag een vleesvervanger?
Gabs:
paddestoelen zijn toch zeker een bron van eiwitten?!? en zoveel eiwitten hebben wij als zittende mens helemaal niet nodig...
Selly:
--- Citaat van: Gabs op 16 januari 2005, 15:35:56 ---paddestoelen zijn toch zeker een bron van eiwitten?!?
--- Einde van citaat ---
er zit echt niet zoveel eiwit in.
--- Citaat ---en zoveel eiwitten hebben wij als zittende mens helemaal niet nodig...
--- Einde van citaat ---
nee maar dat wil nog niet zeggen dat paddestoelen dan maar opeens een 'vleesvervanger' zijn.
willem:
--- Citaat van: Gabs op 16 januari 2005, 15:35:56 ---paddestoelen zijn toch zeker een bron van eiwitten?!? en zoveel eiwitten hebben wij als zittende mens helemaal niet nodig...
--- Einde van citaat ---
In champignons zitten alle drie de essentiƫle aminozuren, hoewel het, zeg maar, peulvruchtendeel aan de lage kant is. Maar de totale hoeveelheid is gering. 4% tegenover bijvoorbeeld pinda's 26%. Of de volwaardige bron van eiwit, kaas: tussen 20% en 35% Zeker geen hoogwaardige bron van eiwit dus.
Agent Gia Fox:
Ik eet eigenlijk nooit van die geproduceerde vleesvervangers, omdat ze over het algemeen naar mijn mening... niet te eten zijn!
Heel soms koop ik een quorn lasagne, omdat ik die stiekum best heel goed te doen vindt, maar over het algemeen eet ik groenten en fruit, bij dat fruit horen dus ook noten, waar belangrijke voedingsstoffen inzitten.
Hizikigrrrl:
Paddestoelen vallen qua voedingswaarde onder de groenten. Het zijn geen goede eiwitbronnen.
100 gram gebakken champignons bevat maar 3 gram eiwit.
--- Citaat ---en zoveel eiwitten hebben wij als zittende mens helemaal niet nodig...
--- Einde van citaat ---
Maar je hebt ze wel nodig (vegetariers wat meer dan vleeseters) en met alleen groente kom je er niet aan.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie