Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Aquariumliefhebbers hier?
maud:
Ik had vroeger een goudvis in een kleine bak.. maar toen ik uit huis ben gegaan heeft mijn broertje hem overgenomen en in een enorm grote bak gedaan. Het visje schijnt daarna opeens enorm te zijn gegroeid :o
Lovelocker:
Ik denk dat zo'n vis er op vooruit gaat. Je moet uitkijken met het water: beslist gelijke temperatuur en ik zou een deel van het water van het oude aquarium in het nieuwe doen. Maar ja: meestal wordt de hele bups ververst van kleine bakken zonder filter. Als hij daarmee 17 is geworden...zal het niet veel uitmaken. Water heeft veel meer eigenschappen als temperatuur. Een tweede belangrijke is: de hardheid.
Ieder mens vind het vanzelfsprekend dat het zuurstofgehalte ongeveer 21 % is...water is hún element en van het ene moment van het andere in totaal ander water terecht komen, lijkt me niet goed. Helaas, zéker wat goudvissen betreft, wemelt de wereld van nichten Darla(Finding Nemo)
Flapke:
's nachts de pomp uitzetten is niet zo verstandig !
Een luchtpomp kan je wel met bvb intervallen laten draaien. En dan beter s'nachts wel draaien en overdag niet.
Om dezelfde reden dat ze (vroeger) de plantjes uit de kamers haalden in het ziekenhuis. De planten produceeren snachts geen zuurstof meer en er komt dan alleen nog maar C02 vrij wat middels een luchtpompje naar gunstiger waarden kan "geblazen" worden.
Overigens komt er dmv een luchtpompje zeer weinig zuurstof in het water omdat de belletjes recht omhoog gaan. Beter is het water van de pomp op het watteroppervlak laten spuiten - veel belletjes gaan dan alle kanten op.
oja het visje kijk ik nog even voor je, wij hadden vroeger in de vijver zilverkleurige grondvisjes, volgens mij ook met sprietjes maar geen meerval. maar ben de naam nu kwijt
Lovelocker:
Ik waag het te betwijfelen of het nu zoveel kwaad kan, de boel uit te doen 's nachts. Het kamerplanten-ziekenhuis-verhaal ook altijd wat overdreven gevonden. Ben misschien eigenwijs. Maar zolang ik geen vis met astma heb...gaat de boel toch uit. Helemaal sla ik je advies niet in de wind: op warme zomerdagen zal ik 's avonds aan je denken en het boeltje aan laten staan.
Je hebt van die modieuze: smal en hoge aquariums, ik kan me voorstellen dat je dán wel een probleem kunt krijgen vanwege het geringe wateroppervlakte.
fem fatale:
ik heb vorige week nieuwe waterplantjes gekocht en bij mijn guppen gezet, omdat de oude aangestast leken door algen
de algen zijn nu verdwenen, maar ik zag net opeens minstens 4 piepkleine slakachtigen door mijn kom kruipen
is dit gewoon gezellig en kunnen ze verder geen kwaad? of moet ik ze weghalen bij mijn guppen?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie