Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Aquariumliefhebbers hier?
Lovelocker:
Na een half jaar zoeken, gevonden waar je ze niet verwacht(bijenmarkt Hortus Leiden): twee geschikte bodembewoners. Niet zo gemakkelijk voor een koudwateraquarium. Het zijn kreeftjes die maximaal 7 cm worden en in vrede met de vissen kunnen leven. Handig omdat ze o.a. afval ruimen. Ze zullen ook wel aan het tuinieren slaan.
Aiko:
He, was jij ook in de Hortus vandaag?
Ik ging voor de aldaar aanwezige cactusbeurs. Ik heb er daarvan ook twee mogen bekomen. Ik wist niet dat ze ook beestjes verkochten...
Lovelocker:
Grappig: ik dacht aan jou en dacht: "shit", had ik het maar eerder geweten dan had ik het gemeld aan Aiko. De marmerkreeftjes kocht ik op de bijenmarkt verderop in de Hortus.
Die melo en die ferocactus zal ik eens opzoeken. Ik kocht 2 levende steentjes. Hoe bloeien die, weet jij dat?
Was leuk: de bijenmarkt en er was even voorbij de kas met cactusverkopers een kweker aanwezig en die had leuke planten. Ik heb mij zwaar ingehouden. Wilde uiteindelijk toch artisjokken kopen, maar die was op één zielepootje na uitverkocht inmiddels.
Aiko:
Zo'n levend steentje - een Lithops zeer waarschijnlijk - bloeit met kleine blommen die tussen de twee venstertjes door verschijnen. Waarschijnlijk pas in het najaar of late zomer.
Ik heb mij ook ingehouden bij de beurs. Maar ik was ook met de trein, dus dan is dat verstandig. Ooit heb ik een joekel van een ferocactus vanuit Amsterdan naar Den Haag versleept in de trein, maar dat doe ik dit leven niet nogmaals. Bij andere beurzen in Zutphen, Nijmegen en Groenlo / Eibergen laat ik me meestal gaan, temeer ik dan over een automobiel kan beschikken.
Misschien zou je ook eens naar Arboretum Trompenburg in Rotterdam of de Hortus van de Vrije Universiteit in Amsterdam kunnen gaan, die hebben ook wel eens (water?)planten te koop die men zelf opgekweekt heeft of over, misschien ook specifiek wat jij zoekt?
Tamara:
Jeetje, vegetariëriers met een aquarium.
Ik ben zelfs al zo ver(niet om jullie op de vingers te tikken hoor) ???, dat ik zelfs geen dieren meer houd in gevangenschap, die visjes die eigenlijk in een groot meer(of grote zee horen te zwemmen, zitten nu opgesloten in een klein rotbakkie(vergeleken met het grote gebied waar ze vandaan komen, verschrikkelijk toch?
Ik weet immers wel dat ze beter af zijn bij jullie in het aquarium, dan bij de walgelijke overvolle bakjes in de dierenspeciaalzaak.
Maar een dier in gevangenschap is en blijft een slechte zaak.
Alle dieren vrij!!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie