Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Aquariumliefhebbers hier?
Laurie:
--- Citaat van: mirrie op 22 februari 2006, 16:05:45 ---Wel handig, want zo'n algeneter heeft geen voer nodig. We kunnen dus met een gerust hart op vakantie en de vis alleen thuislaten.
--- Einde van citaat ---
Maar wat eet 'ie dan wel? Ik weet niet wat voor algeneter je hebt maar ze eten geen algen voor zover ik weet dan.
mirrie:
Dan heeft het beest een ware survivalgeest ofzo. Hij of zij zit al maanden zonder voer in die bak en doet het prima. Het is zo'n beest met een soort tijgermotief en een soort haaienuiterlijk. Oho, ik weet niet eens wat voor vis ik heb. Hij is heel erg mooi en volgens mij hoeft er geen eten in. Het beest reageert er niet op en dan gaat het alleen maar liggen rotten.
Ik hoor het wel graag als blijkt dat onze vis toch meer zorg nodig heeft.
Lovelocker:
Misschien is het een "Chinese algeneter". Dat verklaart waarom hij alles eet en alles overleeft :P Ik was eigenlijk serieus. Ik zal proberen een plaatje te googelen.
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=%22beaufortia%20leveretti%22&btnG=Zoeken&sa=N&tab=wi
Als het hem is zou ik hem "Mao" dopen: dat vind ik dan wel weer grappig. Enige inconsequentie is mij niet vreemd ;)
Laurie:
Hmmm, het blijkt dat er een aantal inderdaad algen eten maar een heel aantal soorten ook niet. Hangt er vanaf wat voor 'algeneter' je hebt. Ik (of eigenlijk vriend) heeft meervallen gehad en die moesten wel bijgevoerd worden. Kregen eens in de zoveel tijd een speciale pil van Sera (waar ze zich omstebeurt op vast zogen) en waren ook dol op levend voer.
Hier staan een aantal plaatjes van meervallen met tijgerprintjes... Zit 'ie er tussen?
Ik vond op een andere site over meervallen: Live; worms, insect larvae, crustaceans; tablets; and some may eat algae, plant matter, and vegetables. These fish should be fed in the evening.
Het is misschien handig om te kijken wat het voor een vis is en dan te kijken of hij inderdaad alleen plant en alg eet of ook af en toe wat anders nodig heeft.
mirrie:
Het lijkt op zo'n meerval maar dan een stuk kleiner. Hooguit 7 cm. Ik kan het wel navragen bij de vissenwinkel waar het beestje vandaan komt. Als we de vis al bij een naam noemen, dan gebruiken we meestal de naam van onze vorige werkster. :-[
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie