Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Aquariumliefhebbers hier?

<< < (65/81) > >>

bambi:
misschien een ancistrus?

mirrie:
Ja, als ik daar op google krijg ik visjes die er heel veel op lijken. Thanks. Dan kan ik uitzoeken of het visje ook nog extra moet eten.

Plaats: http://www.hotzeltopf.de/albums/Antennenwels/ancistrus_2.jpg

mirrie:
Aha, ze eten het groen/algen uit de bak (dat heeft het visje genoeg) en je kunt er af en toe wat spinazie of komkommer bijgooien als er niet genoeg alg in de bak zit.

fem fatale:
Ik had twee garnalen (volwassen, zo'n 5 cm groot), maar gister bij het verversen van wat water en het afspoelen van de planten en anti-slakdruppeltjes toevoegen (ik heb veel planten, en de vissen lijken dat fijn te vinden, maar dat vinden de slakken helaas ook) bleken het er toch al minstens tien te zijn. De meeste zijn nog geen cm groot, en doorzichtig, maar 2 of 3 of de jongen hebben al een kleurtje en zijn wat groter.
Heeft iemand enig idee hoeveel van deze beesten uiteindelijk volwassen worden, want mijn bak is eigenlijk niet bedoeld voor 10 garnalen (of 100, ik weet niet hoeveel er nog verstopt zitten tussen de steentjes oid)?

edit: met enig googlen ben ik eruit dat ik caridinias japonicas heb, en sites die iets zeggen over "breeding" zeggen dat het erg moeilijk is, maar dat lijkt me overdreven. De mensen die het wel gelukt is, weten precies de ph-waarde van hun water (ik heb geen idee) en ook hoe zout hun water is (ik denk dat mijn water niet zout is, of er moet zout in mijn mineralenblok zitten). Maar als ik algen heb (en die heb ik momenteel, maar niet extreem veel ofzo) zouden er een paar moeten overleven

Laurie:
Die japonicas heeft J. ook in zijn aquarium, het waren er een paar maar het zijn er nu veel te veel. Volgens mij planten ze zich nogal makkelijk voort want wij hebben ze gekregen van iemand die er ook een bak vol mee had.  ;D J. heeft ook twee waaierhandgarnalen, die zijn groter, maar die doen niks met elkaar.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie