Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Aquariumliefhebbers hier?
Dee:
Mijn waterpest groeit verschrikkelijk snel. Kan ik die gewoon in een emmertje water laten doorgroeien? Ik dacht dat ik eens had gelezen dat Fem dat met een waterplant deed. Moet ik ergens opletten qua water?
fem fatale:
mijn ervaring met waterpest is dat het overal goed groeit. Maar bij mijn moeder die mijn overtollige delen vaak meeneemt groeit het minder goed en gaat het zelfs dood, dus vermoedelijk heeft de aquasafe die ik in mijn water gooi ook effect op waterplanten.
fem fatale:
De jonge dingen waren geen garnalen, maar waterjuffers, er is er gisteren één gaan vliegen.
Maar wat nu? Ik durf mijn klep niet meer open te zetten (om slakken te vangen, helaas werken slakkendruppels helemaal niet) want ik heb geen zin in losvliegende beesten in huis. En ik weet niet of ik het beest kan vangen met een visnetje, maar dan zou ik hem ergens uit moeten zetten, en dat kan waarschijnlijk niet op het balkon (omdat het slechte vliegers schijnen te zijn, en ik dus niet denk dat ie dan de sloot vind) maar ik krijg hem zelf ook niet naar de sloot getransporteerd.
Mijn vader vind het wel mooi en vind dat ik hem moet laten zitten, maar volgens de dierenencyclopedie zijn het jagers, en ik zou nog verbaasder zijn dan ik al ben, als ie iets vond om op te jagen.
En hoe zouden ze eigenlijk in mijn bak komen? Ik woon vijfhoog, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat er 2 parende waterjuffers naar binnen zijn gevlogen en in mijn aquarium zijn gaan leggen.
Muis:
Van die 3 visjes die overleefd hadden is er vanacht ene ziek geworden en zag er uit alsof die die ziekte weer had, terwijl echt vlak ervoor ze nog rondzwemden maar opeens lag die dood te gaan dus gelijk medicijnen in het water gedaan in de hoop dat het nog zou helpen of in ieder geval dat de rest niet besmet raakt maar hij was al dood, de andere 2 waren nog vrij actief enzo en die ochtend hadden ze flink gegeten dus leken gezond maar nu net is er nog ene dood gegaan en de ander heb ik ff apart gezet, die heeft ook die vliesjes weer los enzo maar zwemt wel gewoon rond, maar hoe kan dit? Want heb elke keer bij het verversen van het water die druppels, Esha 2000, erbij gedaan, geen nieuwe dingen zoals plantjes in de bak, maar heb wel kort geleden de hele bak weer schoon gemaakt omdat ook tussen de steentjes smerig was maar heb een gedeelte van het water waar ze in zaten toen apart gehouden, denk zo'n 5 liter. Zou die ziekte resistent geworden zijn voor die druppels? Want heb nadat ze toen ziek geworden zijn niet meer de hele bak schoon gemaakt maar telkens een gedeelte van het water ververst, behalve laatst dus, elke keer ongeveer 4 druppels erna bij het water gedaan, minder gevoerd dan eerst dus heb me best gedaan dat ze niet meer ziek zouden worden. Hopelijk redt deze het wel.
Sam:
Zielig, Muis! Tsja, er zijn bepaalde dingen niet goed voor vissen. In 1 keer al het water verschonen is iets wat je absoluut niet moet doen, ook niet voor een keertje. Hooguit 1/3. ESHA 2000 is een soort antibioticum wat je volgens mijn aquariumman maar kort mag gebruiken, Aquasafe is waterverbeteraar die wel constant gebruikt mag worden. Ik zou voor deze overgebleven vis dus stoppen met de ESHA2000, en niet meer al het water in 1 keer verversen. Als je water ververst moet het nieuwe water in ieder geval al een dag hebben gestaan, en bij voorkeur ook wat Aquasafe erbij. Succes met de overblijver!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie