Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Aquariumliefhebbers hier?
Gwennepen:
Ik heb een paar jaar geleden een vistrauma opgelopen.Ik zou op de dieren van de buren passen.En de buurvrouw had vlak voor vertrek de bak nog even schoongemaakt en dus ook nieuw water erin gedaan wat ze eerst in kleine spaflesjes op kamertemperatuur had laten komen.Helaas had een van de dochters zo,n flesje leeggegooid en er 7up in gedaan...en daar houden vissen niet zo van.Maar dat bleek pas de volgende dag,toen lagen ze of op de bodem of aan het oppervlak naar adem te happen.Dus ik nog water verversen tot en met maar de dag daarop lagen ze met z,n drieen op hun zij te drijven.En stinken want het was ook nog eens bloedheet.Toen wilde ik ze door het toilet spoelen maar de buurman had om een of andere reden de watertoevoer daar naar toe afgesloten en ze vielen ook nog eens heel goor uit elkaar van ontbinding.Het is nu bijna 3 jaar geleden maar als ik bij die mensen binnenkom ruik ik nog steeds dooie vis :P
Muis:
--- Citaat van: Sam op 17 mei 2006, 09:51:16 ---Zielig, Muis! Tsja, er zijn bepaalde dingen niet goed voor vissen. In 1 keer al het water verschonen is iets wat je absoluut niet moet doen, ook niet voor een keertje. Hooguit 1/3. ESHA 2000 is een soort antibioticum wat je volgens mijn aquariumman maar kort mag gebruiken, Aquasafe is waterverbeteraar die wel constant gebruikt mag worden. Ik zou voor deze overgebleven vis dus stoppen met de ESHA2000, en niet meer al het water in 1 keer verversen. Als je water ververst moet het nieuwe water in ieder geval al een dag hebben gestaan, en bij voorkeur ook wat Aquasafe erbij. Succes met de overblijver!
--- Einde van citaat ---
Ow, dus die druppels zijn niet om het water vrij te houden van ziektes? Nou dan gebruik ik die nu wel ff want anders gaat die zeker dood lijkt me. En als die het overleefd dan zal ik er zeker voortaan die druppels er niet bij doen, mij was verteld namelijk dat 3 druppels goed was om er bij te doen als voorkoming. Ik mag geen Aquasafe gebruiken, weet alleen niet meer waarom niet. En sinds ik weet dat al het water verversen slecht is heb ik dat ook niet meer gedaan, alleen een paar liter water uit de bak gehaald en dat aangevuld met schoon water maar laatst was dat echt niet meer genoeg, allemaal drap op de bodem en de ruitjes had ik al schoongemaakt, water aangevuld en de bak was gelijk bruin dus mij leek dat dit erger was, en had zo'n 5 liter water wat er al in zat apart gehouden dus beetje oud water zat er wel bij. De vis die over was leeft nog steeds, maar wel minder actief dan gisteren en geen eetlust maar lijkt me normaal, glanst wel nog enzo.
Laurie:
:pet: Jammer hoor Muis!
Vorige week is er ook een vis bij mij onder verdachte omstandigheden dood gegaan. Ik heb geen beschadigde vinnen gezien maar visje zwom nauwelijks, wilde nog wel eten, maar was binnen een dag daarna naar de Eeuwige Vijvers vertrokken. De anderen (nog zes) lijken nergens last van te hebben. Ik gebruik bijna nooit Aquasafe maar misschien dat ik dat toch maar eens wat consequenter ga doen.
Muis:
Voor zover ik heb kunnen zien wilt visje nog steeds niet eten, hij/zij ziet er wel al beter uit maar om echt beter te worden zal het toch echt moeten gaan eten, ik weet ook niet hoe lang een sluierstaartje zonder eten kan. Die zit nu wel alleen in een faunabak van zo'n 7 liter omdat ik de bak waar die normaal in zit nu niet kan schoonmaken vanwege me pols. Maar deze bak is wel groot zat voor een visje van deze grootte voor ff. Maar komt dat omdat die ziek was of omdat die nu alleen zit ofzo? Want de vorige keer begonnen ze na een paar dagen weer te eten dus vind het wat lang duren, en ken geen manier eigenlijk om een vis te laten eten.
mirrie:
--- Citaat van: mirrie op 05 maart 2006, 15:18:52 ---Aha, ze eten het groen/algen uit de bak (dat heeft het visje genoeg) en je kunt er af en toe wat spinazie of komkommer bijgooien als er niet genoeg alg in de bak zit.
--- Einde van citaat ---
Inmiddels is onze vis dood. Voorlopig laten we het aquarium maar leeg. Het is zo lastig om goed voor vissen te zorgen. De vissen verdienen ons niet als baasjes.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie