Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Aquariumliefhebbers hier?

<< < (69/81) > >>

Mariek:
Tip: ga naar een aquariumforum ipv een forum over vegetarisch eten waar toevallig een topicje staat over aquaria.

bambi:

--- Citaat van: Dakraam op 10 augustus 2006, 13:39:37 ---Hoi Allemaal ik wil graag informatie over het hebben van een aquarium?

En ook hoe duur het ongeveer is.  
Zou iemand mij daarmee helpen???

--- Einde van citaat ---

in elk geval niet aan een klein aquarium beginnen: die zijn veel minder stabiel, en dus veel moeilijk goed te krijgen!
ons kleine aquarium is 40 liter, maar ik ben daar niet tevreden over.
Onze grote bak (ik denk 160L, maar ik weet het niet zeker) draait prima. Je hebt dus een grote bak nodig, evt 2e hands, en daarbij dan een wat grotere pomp (was tegen de 100 euro, maar nu hebben we dan ook perfect water) en een verwarming met thermostaat, en wat verlichting (liefst daglicht-TL-lampen voor je planten). Verder vissen en planten natuurlijk. Vissen er pas in doen als je bak met water en planten al een tijd gestaan heeft! Maar, dit zijn slechts de hoofdlijnen, verdiep je er nog even goed in!

bambi:

--- Citaat van: Zusje op 10 augustus 2006, 13:49:58 ---Tip: ga naar een aquariumforum ipv een forum over vegetarisch eten waar toevallig een topicje staat over aquaria.

--- Einde van citaat ---

ik twijfelde tussen reactie:
a: hallo, weet je waar je bent...
b: voor hetzelfde geld leest deze persoon wel vaker op vegatopia voor pak-m-beet recepten van sojaburgers...
Dus, laten we eens niet zo verzuurd uit de hoek komen.

wendy:
ff een vraagje voor de kenners hier op gebied van vissen in een kom/aquarium;

wat vinden jullie ervan dat vissen in een kom gehouden worden?
met daarin bv 1  (of geen) takje groen of huisje ed...
Ik vindt dit dierenmishandeling!
Weet dat dit al verboden is in bepaalde dierenwinkels in Duitsland (nederland weet ik niet zeker)

Er zijn veel mensen die zeggen dat een vis toch geen besef ervan heeft dat hij in een klein kommetje rond zwemt en zn leven slijt maar ik geloof hier eerlijk gezegd niet zo in....

Zou wel graag de mening van kenners van vissen hier over willen weten!

Flapke:
Dat staat heel mooi uitgelegd op

http://www.animalfreedom.org/paginas/column/goudvis.html

Een goudvis in een kom wordt een jaartje of 4 misschien met geluk.
Ze kunnen in een vijver zo'n 40 jaar worden (ligt hoofdzakelijk aan de waterkwaliteit)  

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie