Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Aquariumliefhebbers hier?

<< < (72/81) > >>

Walhalla:
Moet je vragen in de dierenwinkel of sumatraantjes bij maanvissen kunnen. Op zich wel, alleen knabbelen ze de vinnen van de maanvissen af, hetgeen de maanvissen toch niet leuk zullen vinden.

Maar goed, elke randfiguur die het VMBO niet heeft afgemaakt kan vissen verkopen in een dierenwinkel, terwijl je voor de kassa bij de AH tegenwoordig bijna letterlijk VWO moet hebben dus het zegt wel iets.

Het is echt belachelijk dat vis of een muis nog geen 5 euro kost en de huisvesting het tienvoudige....  Het zou eigenlijk andersom moeten zijn....

Lovelocker:
Er is hier voor de PvdD en andere een schone taak. Een en ander is wel ontzettend ingewikkeld te regelen. Want neem muizen: je zet 1 mannetje en  1vrouwtje bij elkaar en je kunt binnen enkel jaren heel Nederland illegaal voorzien van goedkope muizen.

Sam:
Ik ga de verhuizing naar het nieuwe kantoorpand aangrijpen als een goed excuus om een nieuw aquarium voor mijn goudvissen te kopen (ze staan op mijn werk). Op dit moment in een 60 cm bak, met z'n tweeen, en dat vind ik veel te klein. Het gaat nu dus een 1 meter bak worden :). Ik wil eigenlijk wel een Juwel, met zo'n mooie onderkast. Ze zijn nu een jaar of vijf, dus ze kunnen nog heel veel ouder worden, dus zo'n investering is wel de moeite waard.

Lovelocker:
Denk dan even na over het interieur: goudvissen en planten gaan slecht samen, al zijn er wel goudvisbestendige te vinden. Ik vind oranje vissen leuk bijvoorbeeld met bamboestaken in het aquarium. Hebben ze ook wat te doen. Zag ik eens, aardig. Er is natuurlijk meer te verzinnen.

Sam:
Dat klopt ja, gaat niet zo goed samen. Ik heb altijd van die "wegwerp" waterplanten, drie soorten in een bosje. De lekkerste zijn binnen twee dagen op, de een na lekkerste zijn binnen twee weken op, en na zes weken is ook de derde soort wel weg. Mijn aquariumman noemt goudvissen "grasmaaiers". Ach, als ze het nou lekker vinden en het goed voor ze is, blijf ik wel nieuwe plantjes kopen. Nu ik een grotere bak krijg zal ik eens naar iets kijken wat ze misschien niet lusten voor erbij, iets waar ze zich leuk in kunnen verstoppen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie