Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Aquariumliefhebbers hier?

<< < (74/81) > >>

koekje:

--- Citaat van: fem fatale op 13 maart 2008, 11:13:27 --- de garnalen zijn roze geworden

--- Einde van citaat ---

Nou heb ik geen verstand van aquaria, maar wel een klein beetje van koken.
Ik neem aan dat de garnalen eerst niet roze waren, en nu wel, dus hou ik ook zeker de optie open voor gekookte garnalen.

Ik denk dat het het handigst is om eerst uit te zoeken waaraan je biotoop is overleden, voordat je besluit hoe het schoon te maken en wat wel/niet te bewaren.

Een defect aan je verwarmingselement is toch makkelijk te diagnostiseren?

fem fatale:
Ja op zich wel, als je een thermometer zou hebben. Omdat mijn verwarmingselement die heeft, heb ik geen losse.

Maar mijn water was op kamertemperatuur vanmorgen. Beetje vreemd, want het element staat op 28 graden, maar aan de andere kant is het eerste wat ik heb gedaan alle stekkers eruit trekken voor het geval dat het iets electrisch was waar ik ook last van zou kunnen krijgen.

Ik vraag me af of garnalen per se oververhit moeten zijn geraakt om roze te worden, of dat het iets is wat ze altijd doen als ze doodgaan.

Sam:
Wat vervelend Fem! Misschien zit er een aquariumzaak in de buurt die een water analyse kan doen? Die kan dan testen of er giftige stoffen in het water zitten. Zelf kun je dat ook doen maar dan heb je maar beperkte mogelijkheden.

fem fatale:
Omdat hij in mijn slaapkamer staat en ik heel slecht tegen vieze luchtjes heb ik meteen het water weggegooid, het rook al een stuk viezer dan gisteren. Dus testen kan al niet meer. (Ik nam ook aan dat het water sowieso weg moest, als er zoveel doods in heeft gedreven krijg daar vast ook enge ziekten van).

Maar het meest logisch zou zijn dat er een wisselwerking was tussen de anti-slak en anti-alg middelen, al gebruik ik die op zich al een hele tijd en is er nog nooit iets vreemds gebeurds (zelfs geen vreemde luchtjes) of het verwarmingselement.
Enig googlen levert op dat garnalen meestal roze worden als ze doodgaan, dus dat is niet  zo informatief.

Moeder neemt morgen een thermometer mee om het verwarmingselement te testen, en de planten gaan even in een aparte emmer om te kijken hoe die zich de komende weken houden.

Sam:
Ik zou dan eerst de bak zonder planten met verwarming testen op temperatuur. Dan na een week planten erbij, dan na een week of 3 het water testen en dan pas er iets nieuws in zetten. Vervelend hoor, als je niet weet waar het aan ligt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie