Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Aquariumliefhebbers hier?
fem fatale:
Ja, ga ik ook doen. Ik laat de bak dit weekend droog staan, en dan volgende week eerst water en verwarming erin en kijken hoe dat gaat en dan langzaam weer een bak opbouwen.
Durf mijn planten er niet zo snel in te zetten omdat die best wel tegen een stootje kunnen, dus schadelijke dingen zie je niet zo snel. (Ik moet mijn planten een paar keer per jaar snoeien, doe dan de snoeisels in zakjes, laat het een paar dagen liggen tot ik iemand vind die een plantje nodig heeft en dan nog krijgt die iemand ze niet zo snel dood als alle andere plantjes die hij/zij ooit heeft gehad). Wat ook precies de reden is dat ik ze wil houden, er waren allemaal dingen leuk aan het bloeien enzo. (Al heb ik dat nu natuurlijk wel de kop ingedrukt).
Lovelocker:
Nou fem, zeker weten: dat anti-algenmiddels is zeker dodelijk voor de garnalen. Kijk maar eens wat er in de bijsluiter staat, als het er staat. Waarom anti-slak eigenlijk? Slakken kunnen toch geen kwaad. Doorgaans eten ze algen :P
fem fatale:
Maar slakken produceren heel erg veel afval, en dat gaat stinken (en kan mogelijk wel kwaad). En mijn slakken aten het kroos en en de planten en niet de algen.
In de bijsluiter van het anti-algenmiddel staat niets over dodelijk voor vissen of garnalen, anders had ik het er niet in gedaan natuurlijk.
fem fatale:
Ik heb alweer een tijdje een bak met plantjes, en een thermometer en daaruit blijkt dat de verwarming niet helemaal in orde is.
Het grootste deel van de tijd staat de temperatuur op 27 graden, zoals de bedoeling is, maar af en toe staat ie opeens op 35 graden. Nu denk ik dat vissen best tegen 35 graden kunnen, maar veel hoger moet het niet worden.
koekje:
Een zonnetje erbij en je hebt garnalensoep.
Kan je de thermostaat dan niet vervangen? Of een nieuw verwarmingselement? Dan kan je weer gezellig visjes nemen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie