Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Aquariumliefhebbers hier?

<< < (76/81) > >>

fem fatale:
Ja, die ga ik vervangen, ik zoek nu naar een webwinkel, maar als ik niet snel een betrouwbare kan vinden ga ik wel naar de dierenwinkel.

Overigens komt er geen direct zonlicht in mijn aquarium, dus dat kan niet de reden zijn dat dat water zo warm wordt. Sterker nog, sinds ik er weer water in heb, heeft mijn raam altijd open gestaan en mijn eigen verwarming is niet meer aan geweest, ik betwijfel dus of mijn kamer de 20 graden al gehaald heeft.

Sam:

--- Citaat van: fem fatale op 24 april 2008, 13:01:48 ---Ik heb alweer een tijdje een bak met plantjes, en een thermometer en daaruit blijkt dat de verwarming niet helemaal in orde is.
Het grootste deel van de tijd staat de temperatuur op 27 graden, zoals de bedoeling is, maar af en toe staat ie opeens op 35 graden. Nu denk ik dat vissen best tegen 35 graden kunnen, maar veel hoger moet het niet worden.

--- Einde van citaat ---
Dat is wel een verschil zeg! Kan me voorstellen dat als het nog iets verder oploopt het inderdaad fataal is voor je garnalen. Ik vind 27 al heel erg hoog, ik dacht dat garnalen meer tussen de 20 en 25 zaten qua favoriete temperatuur?

fem fatale:
Ik had vooral guppen en twee garnaaltjes die daarbij rondliepen. Maar guppen vinden 27 graden erg lekker, en het is net warm genoeg om gup-parasieten te voorkomen. Als je een keer een parasiet hebt wordt zelfs aangeraden om drie dagen naar de 32 graden te gaan omdat de meeste parasieten daar niet tegen kunnen.
Maar mijn verwarming gaat uit zichzelf dus naar warmer dan die 32 graden.

Sam:
Heb je inmiddels al een nieuwe verwarming gevonden?

bambi:
De vis die iets leek te hebben, zwemt nog altijd vrolijk rond. Ik ben blij dat ik er dus geen medicijn bij heb gegooid, want dat verstoort het evenwicht vaak ...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie