Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Aquariumliefhebbers hier?
greet:
we zijn dit weekend naar het buitenverblijf van de familie van mijn vriend (stel je niet téveel voor, het is een kleine bungalow waar je naar buiten moet voor naar het badkamergebouwtje te gaan enzo)
maar er is wel een hele grote zelfgegraven zwemvijver aan waar eigenlijk nooit meer iemand in zwemt omdat het te 'vuil' is. daar zit het ondertussen vol met kleine visjes en een paar reusachtige goudvissen(ook al is er maar 1, de grootste oranje) die er blijkbaar door iemand zijn ingezet. maar dat nu ook weer niet zo'n ramp vinden.
het is prachtig hoe de scholen kleine snelle visjes zich storten op zelfs de kleine blaadjes die erin vallen, en de grote zich traag en lui ernaartoe bewegen, en een grote 'plop' geven wanneer ze happen.
samen lui vis-spotten met je vriende, met een coctail of een biertje, nooit geweten dat vissen zo fascinerende diertjes waren :D
IneN:
Mijn vis zit intussen in een groter aquarium in afwachting tot zijn 'vrijlating' in de grote, wijde vijver van mijn grootouders. Hij staat nu naast mij op mijn bureau en deed vanochtend heel llief tegen mijn vriend (en maar zwemmen als vriend zijn hand bewoog).
Bij mij doet-ie dat anders, hij zwemt wel, maar zwemt verschrikt weg als mijn hand dichterbij komt.
Kan het te maken hebben met dat ik een zwarte trui draag?
Als ik mijn trui opstroop aan mijn armen, reageert hij immers niet zo geschrokken.
Laurie:
Vanwege de aankomende verhuizing en onduidelijkheid over woonruimte heeft J. de visjes (aan algeneter, een corydoras, vier smaragdmeervallen, wat kleine visjes en een koppeltje apistograma agazissi) uit het aquarium in de woonkamer naar de aquariumwinkel gebracht. Over twee weken brengen we de koi's (die ook wel erg groot worden) en de drie goudvissen naar een collega die zelf een vijver heeft en zijn ouders die een nog grotere vijver hebben. Ik vind het wel jammer dat ze niet mee kunnen, maar het is beter zo, voor de visjes in ieder geval. :-\
Hizikigrrrl:
Kunnen de kleine visjes niet bij iemand logeren?
Laurie:
Nee :( omdat we (nog steeds) niet weten waar we gaan wonen en of we er wel weer een groot aquarium neer kunnen zetten. Ruimte is niet zozeer een probleem, maar wel of de vloer geschikt is. Een houten vloer werkt nogal en dan loop je een groter risico dat je bak gaat lekken/knapt. De aquariumwinkel waar ze nu zijn houdt ze een tijdje in quarantaine en als ze het goed doen gaan ze weer in de bakken bij soortgenootjes voor de verkoop, of in een showbak. :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie