Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Aquariumliefhebbers hier?

<< < (80/81) > >>

Laurie:

--- Citaat van: Lovelocker op 06 november 2008, 09:15:31 ---Het goede nieuws: ik heb iemand gevonden voor de visjes! Ook het duidelijk hoogbejaarde vissen, maar nog niet de dagen zat, mag mee! Een goed adres, groot dierenliefhebster.

--- Einde van citaat ---
:D Wat fijn!

Aiko:

--- Citaat van: Lovelocker op 13 juni 2004, 00:16:33 ---Ik kocht 2 levende steentjes. Hoe bloeien die, weet jij dat?

--- Einde van citaat ---

Er zelf ondertussen al achtergekomen?

Lovelocker:
Jazeker, ze bloeien elk jaar trouw, een beetje paardebloemachtig. Dat is nu dus al zeker zes jaar  ;)

Carmen San Diego:
Ik ben twee jaar geleden begonnen met visjes. Helaas werden ze ziek en gingen ze allemaal dood, op eentje na. Een corydoras. Probleem: koop ik nieuwe, misschien worden die dan ook ziek. Misschien is deze vis op een of andere manier resistent maar wel drager of zo, dat zou mijn geluk zijn. Want echt alles ging achter elkaar dood, organen uit de buik gespetterd over de bodem en zo... Maar doe ik 'm weg? Ik ben bang dat iemand anders dan zit met de ziekte.

En deze vis leeft inmiddels al zeker een half jaar alleen, misschien al langer. Hij eet goed, ziet er goed uit en is actief, dus ik heb niet het idee dat ie er sterk onder lijdt.

Maar de tl-buis wordt oud, het filter werkt niet denderend en de bak is echt een drama-algenbak, al vanaf het begin wil het maar niet goedkomen qua algen. Ondanks adviezen van andere liefhebbers, er is niks mis met de waterwaardes die ik heb gemeten, en toch blijf ik algen houden. Ik laat de algen maar grotendeels zitten - de waterwaardes zijn goed, vis lijkt er geen last van te hebben, maar plezierig om naar te kijken is het niet.

Sam:

--- Citaat van: Sam op 27 augustus 2008, 18:07:29 ---Heb inmiddels contact met een meneer van marktplaats die in hetzelfde schuitje zit als ik: had  twee goudvissen, heeft er nog 1 over en wil die graag bij een vriendje plaatsen, wil er ook geen goudvis bij kopen maar vindt een goudvis alleen ook zielig. Ik kan hem morgen al ophalen!

--- Einde van citaat ---
Jee, was dit in 2008? Ik heb allebei de vissen nog, maar een van de twee, de originele die ik toen in 2008 ook al had, is nu ziek (ze zijn allebei een jaar of 13). Ze staan op mijn werk en ik ben volgende week pas op vrijdag weer op kantoor. Ik zit nu met het dilemma wat ik moet doen. Hem in een aparte bak zetten en mee naar huis nemen? Daar komt in iedere geval 1 keer per dag iemand de katten voeren dus die kan vis in de gaten houden. Aan de andere kant is het vervoer misschien ook wel stresserig voor de vis. Ik denk dat ik voor het laatste ga. Ik kan mijn collega's niet de verantwoordelijkheid geven om hier op te gaan letten.

Het is trouwens wel mooi om te zien hoe de niet-zieke vis dicht bij de zieke vis in de buurt blijft, ik heb dat eerder gezien toen de andere eens een keer ziek was.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie