Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Aquariumliefhebbers hier?

<< < (9/81) > >>

Poek:
Stel nou dat het zo'n beest niks uitmaakt. Wat is dan het bezwaar?

Draek:

--- Citaat van: Poek op 22 juni 2004, 00:16:13 ---Stel nou dat het zo'n beest niks uitmaakt. Wat is dan het bezwaar?

--- Einde van citaat ---
Als het beest mij kan vertellen dat deze het niet uitmaakt dan is het zijn/haar keuze.

Maar je draait er nu een beetje van weg. Het dier kan het immers niet  duidelijk maken. Je kan niet de gedachten lezen van het dier. Is het daarom makkelijk de keus te maken dat je denkt dat het dier het niet uit maakt hoe deze zit ofzo? Nogmaals waarom de keuze maken om het dier in gevangenschap te zetten, de wil op te leggen, keuzes voor het dier maken, etc zonder dat je zeker weet of het dier dat wel wil?

Lovelocker:
Een fundi-standpunt blijft meestal een fundi-standpunt, Poek

Tamara:
Je hebt gelijk, ik weet zeker dat als je het dier zijn eigen keuzes zou laten maken at hij/zij toch echt wel voor de grote wijde wereld kiest,
Bovendien heeft hij/zij dan een grotere kans om zich voort te planten.
Niemand wil toch de hele dag rondjes zwemmen in een bakkie van 30 bij 30(ongeveer, ik heb er namelijk zelf geen, dus de maat weet ik niet van zo'n klein gevangenisje)

Poek:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 22 juni 2004, 00:21:12 ---Maar je draait er nu een beetje van weg. Het dier kan het immers niet  duidelijk maken. Je kan niet de gedachten lezen van het dier. Is het daarom makkelijk de keus te maken dat je denkt dat het dier het niet uit maakt hoe deze zit ofzo? Nogmaals waarom de keuze maken om het dier in gevangenschap te zetten, de wil op te leggen, keuzes voor het dier maken, etc zonder dat je zeker weet of het dier dat wel wil?

--- Einde van citaat ---

Dat doe je wel eens, keuzes maken voor anderen, ook als ze geen feedback erop kunnen geven. Is een kwestie van inschatten.

Doe jij wel eens iets met een dier? Een dier aaien? Een dier fotograferen? Want dan maak je ook keuzes voor het dier.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie