Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Aquariumliefhebbers hier?

<< < (2/81) > >>

Cheryl:
Nuttig is het zeker, ze halen wel niet de algen van de ruiten af maar daar zijn ook van die dingetjes voor, geen idee hoe ze heten maar ze zitten met een magneet aan de ruit en zo kun je de algen er van de buitenkant afkrabben, sporten zal ook goed voor ze zijn ja en leuk voor de afwisseling lijkt me, zelf heb ik geen aquarium maar heb wel vissen gehad in een grote bak, valt ook wel aquarium te noemen denk ik. Ik heb geen vissen meer maar wil binnenkort in die bak een voedingsbodem maken met steentjes erover en dan verschillende waterplantjes erin, geen vissen dus maar dan krijg ik natuurlijk veel last van algen, ik heb toen ook gezocht op het internet maar er is inderdaad niet echt wat te vinden ertegen.

fem fatale:
is er eigenlijk iets te doen aan de ongebreidelde groei van mijn waterplantje?

ik heb een grote kom met drie guppys, en een waterplantje
eens in de twee weken snoei ik de helft van het plantje weg, omdat dat dan meer dan de helft van de kom in beslag neemt, en ik mijn guppys niet meer kan vinden, en zij hun voer niet meer
maar dat plantje blijft maar groeien, ik ben nu al delen weg aan het geven (aan mijn broer, die het nadat het bij hem de kom uit was gegroeid heeft weggegooid omdat hij het niet aan de schildpadden durfde te geven), maar zou er niet een vis zijn die dat plantje wil opeten, en wel tegen koud water kan?

Lovelocker:
Jawel: een goudvis. Maar een goudvis in een kom vind ik zielig. De mensen die wat meer van vissen afweten zijn unaniem daarin. Een goudvis kan oud worden(tot wel in de 30) en zo'n 20 cm. De gemiddelde goudvis in een kom wordt een half jaar las ik. Ze schijnen gestoord te worden van het dubbelzien in de kom en het rondjes zwemmen. Voor guppies geldt dat w.s. niet omdat ze een stuk kleiner zijn. Wel altijd opletten: koudbloedige dieren, dus niet zó maar in nieuw water mikken, moet van gelijke temp. zijn.  Dus gewoon de planten maar weggooien. Weet ook niet zo of je bijv. waterpest(vermoed dat dat het plantje is?) in de natuur weg kan doen. Het heet niet voor niets  - pest.
Je kunt voor een ander waterplantje kiezen. Maar dan wel een die tegen het regelmatig verversen kan. Neem aan dat je geen filter in de kom hebt tenminste? Cabomba zou kunnen, groeit minder hard. Denk dat je in de zomer ook de kleinere drijfplantjes uit de bloemenzaken kunt proberen, maar dan niet de waterhyacint, want die gaat ook erg hard.

Lovelocker:
Die mossel, zo verder lezende, veel twijfels. Bijv. als er niet genoeg voedsel is gaat ie dood en dat is vrij rampzalig in een aquarium. Bovendien hechten de mossellarven zich aan de vissen. Ze gaan er niet van dood, maar bij héle grote aantallen gebeurt dat zo nu en dan wel.
Bij twijfel met dieren...maar niet doen :nooo:

Draek:

--- Citaat van: Lovelocker op 03 januari 2004, 21:48:55 ---Een goudvis kan oud worden(tot wel in de 30) en zo'n 20 cm.
--- Einde van citaat ---

Die hier is nu 17 jaar. Dus al halverwege geweest :). Maar zijn bakje kan denk nog wel eens een keer groter. Is het denk je verstandig om te wisselen van bak op die leeftijd? Geloof dat vissen gevoelig zijn voor omgevingswisselingen. Misschien dat je dat weet?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie