Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Aquariumliefhebbers hier?
Draek:
--- Citaat van: Poek op 22 juni 2004, 00:53:03 ---En Dragonfly, maak jij nou wel eens foto's van dieren? Vanaf jouw argumenten gezien lijkt me dat nameljik niet te kunnen.
--- Einde van citaat ---
Waarom niet? Een foto is een beeld van een visie. Anders moet ik denk mijn ogen dicht doen voortaan?
De keuzes beperken niet de vrijheid van het dier. Of tasten het dier niet lichamelijk danwel geestelijk aan.
Echter doe ik niet wat natuurfotografen doen, dus een dier vangen en een kunstmatige natuurlijke omgeving creeeren om daar een foto te maken. Dit doen ze om bepaalde handelingen van dieren te zien zonder lang te hoeven wachten.
Poek:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 22 juni 2004, 01:09:40 ---Waarom niet?
--- Einde van citaat ---
Er zijn veel mensen die niet op de foto gezet willen worden. Wat dieren ervan vinden weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat er dieren zijn die dat ook niet aangenaam vinden.
Draek:
--- Citaat van: Poek op 22 juni 2004, 01:11:48 ---Er zijn veel mensen die niet op de foto gezet willen worden. Wat dieren ervan vinden weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat er dieren zijn die dat ook niet aangenaam vinden.
--- Einde van citaat ---
Een dier weet niet wat een fototoestel is. Alleen de aanwezigheid van een mens kan misschien storend zijn. Ik ga niet speciaal een boom inklimmen om een nest met vogeltjes te fotograferen ofzo.
Ik fotografeer van afstand zonder dat het dier me lijkt op te merken en zonder dat het dier schade toegebracht word.
Dat mensen het niet willen op de foto is omdat ze denken dat hun ziel dan gevangen word of dat ze iets te verbergen hebben ofzo. Dat zijn dan weer de menselijk eigenschappen.
Draek:
Overigens is bij het fotograferen naar mijn idee ook geen vrijheid van het dier in gevaar. Dat is anders dan dat voor een dier maar besloten word dat deze in een klein kooitje moet gaat zitten, vind je ook niet?
Poek:
De vraag is of dieren (vooral vissen) door hebben dat hun vrijheid beknot is.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie