Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Aquariumliefhebbers hier?
Draek:
--- Citaat van: Poek op 22 juni 2004, 01:22:27 ---De vraag is of dieren (vooral vissen) door hebben dat hun vrijheid beknot is.
--- Einde van citaat ---
ik denk dat dat een verkeerde vraag is omdat je dat niet kan 'inschatten', niet kan bepalen etc vanuit mensenogen gezien.
De vraag is of je daar een beslissing in mag nemen die gunstig zowieso voor jou (mens) is.
Amarillo:
--- Citaat van: Poek op 22 juni 2004, 01:22:27 ---De vraag is of dieren (vooral vissen) door hebben dat hun vrijheid beknot is.
--- Einde van citaat ---
Moet je iets doorhebben voordat het slecht voor je is?
Mogen we nu dan ook weer gaan roken in de nabijheid van zuigelingen? Die weten toch niet dat dat slecht voor ze is, immers.
Tsss, Poek, je bent meestal wel scherper dan dit hoor!
Fabian:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 22 juni 2004, 01:27:19 ---
--- Einde van citaat ---
ik denk dat dat een verkeerde vraag is omdat je dat niet kan 'inschatten', niet kan bepalen etc vanuit mensenogen gezien.
De vraag is of je daar een beslissing in mag nemen die gunstig zowieso voor jou (mens) is.
--- Einde van citaat ---
En stel nu dat een vissoort X een leefgebied heeft van 3 m2. Vervolgens geef je hem een aquarium van 12 m2. Vind je dat bezwaarlijk?
Amarillo:
--- Citaat van: Poek op 22 juni 2004, 01:06:57 ---Ik geloof dat veel (vrouwtjes-)mensen de neiging hebben dieren (in het algemeen, of alleen katten) poekies te noemen. Annemieke had het in ieder geval ook.
--- Einde van citaat ---
Ik doe het ook! :D
Of, deed, vooral.
Alles wat vier poten heeft, is zeker een poekiekandidaat. Dieren met meer of minder poten worden in beginsel niet uitgesloten, maar zijn wel vaak minder geschikt om poekie tegen te zeggen. :kitty:
Poek:
--- Citaat van: calimero op 22 juni 2004, 01:31:03 ---Moet je iets doorhebben voordat het slecht voor je is?
Mogen we nu dan ook weer gaan roken in de nabijheid van zuigelingen? Die weten toch niet dat dat slecht voor ze is, immers.
--- Einde van citaat ---
Maar wezens die niet gefotografeerd willen worden, zullen zich er alleen slecht onder voelen als ze het merken. En waarom zou 'wat niet weet, wat niet deert' ook niet voor vrijheid opgaan?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie