Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Aquariumliefhebbers hier?
Fabian:
--- Citaat van: calimero op 22 juni 2004, 01:33:40 ---
--- Citaat van: Poek op 22 juni 2004, 01:06:57 ---Ik geloof dat veel (vrouwtjes-)mensen de neiging hebben dieren (in het algemeen, of alleen katten) poekies te noemen. Annemieke had het in ieder geval ook.
--- Einde van citaat ---
Ik doe het ook! :D
Of, deed, vooral.
Alles wat vier poten heeft, is zeker een poekiekandidaat. Dieren met meer of minder poten worden in beginsel niet uitgesloten, maar zijn wel vaak minder geschikt om poekie tegen te zeggen. :kitty:
--- Einde van citaat ---
Bestaat er ook een redelijke verklaring voor om 4-potige pluizebeesten poekies te noemen? Ik krijg spontaan kippenvel van het woord moet ik zeggen.
Draek:
--- Citaat van: £åßîåñ op 22 juni 2004, 01:31:59 ---En stel nu dat een vissoort X een leefgebied heeft van 3 m2. Vervolgens geef je hem een aquarium van 12 m2. Vind je dat bezwaarlijk?
--- Einde van citaat ---
Ja
Fabian:
--- Citaat van: Dr@gonfly op 22 juni 2004, 01:37:32 ---
--- Citaat van: £åßîåñ op 22 juni 2004, 01:31:59 ---En stel nu dat een vissoort X een leefgebied heeft van 3 m2. Vervolgens geef je hem een aquarium van 12 m2. Vind je dat bezwaarlijk?
--- Einde van citaat ---
Ja
--- Einde van citaat ---
Want?
Amarillo:
--- Citaat van: £åßîåñ op 22 juni 2004, 01:35:22 ---
--- Citaat van: calimero op 22 juni 2004, 01:33:40 ---
--- Citaat van: Poek op 22 juni 2004, 01:06:57 ---Ik geloof dat veel (vrouwtjes-)mensen de neiging hebben dieren (in het algemeen, of alleen katten) poekies te noemen. Annemieke had het in ieder geval ook.
--- Einde van citaat ---
Ik doe het ook! :D
Of, deed, vooral.
Alles wat vier poten heeft, is zeker een poekiekandidaat. Dieren met meer of minder poten worden in beginsel niet uitgesloten, maar zijn wel vaak minder geschikt om poekie tegen te zeggen. :kitty:
--- Einde van citaat ---
Bestaat er ook een redelijke verklaring voor om 4-potige pluizebeesten poekies te noemen? Ik krijg spontaan kippenvel van het woord moet ik zeggen.
--- Einde van citaat ---
Een verklaring? Ja.
Een redelijke verklaring? Eeeeuhm... :bloos:
Ik ben dus bijvoorbeeld ook beswel in staat om rechtoplopende vierpotigen 'jasmijnbloesempje' of 'aardbeisnoepje' te noemen. Wat dat betreft hou ik me in het bijzijn van poekies nog best in. 8)
Draek:
--- Citaat van: Poek op 22 juni 2004, 01:34:14 ---En waarom zou 'wat niet weet, wat niet deert' ook niet voor vrijheid opgaan?
--- Einde van citaat ---
Stel dat een volk onderdrukt word en generatie na generatie gaat eroverheen. Het volk vind nu zelf dat ze op die plek moeten zijn.
Het ene volk gebruikt dat volk om wat huishoudelijke klusjes te doen e.d. Ze weten niet dat ze vrij kunnen zijn, omdat ze in die omgeving zijn opgegroeid.
Is het dan juist om dit volk te houden? Omdat het al tijden word gedaan?
Vrijheid is belangrijk. Een foto is geen ontneming van vrijheid. Dan zou kijken dat ook zijn.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie