Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Aquariumliefhebbers hier?

<< < (15/81) > >>

Draek:

--- Citaat van: £åßîåñ op 22 juni 2004, 01:39:00 ---
--- Citaat van: Dr@gonfly op 22 juni 2004, 01:37:32 ---
--- Citaat van: £åßîåñ op 22 juni 2004, 01:31:59 ---En stel nu dat een vissoort X een leefgebied heeft van 3 m2. Vervolgens geef je hem een aquarium van 12 m2. Vind je dat bezwaarlijk?
--- Einde van citaat ---

Ja

--- Einde van citaat ---

Want?

--- Einde van citaat ---

oh ik lees nu dat je het gaf, is er dan sprake van een wederzijdse overeenkomst tussen mij en de vissoort?

Maar ik denk niet, dus je geeft niet, je legt het op. Jij bepaalt waar de vis woont, waar die zicht voortplant, of die zicht voortplant, wat die eet etc. Ontneming van vrijheid.

Amarillo:

--- Citaat van: Poek op 22 juni 2004, 01:34:14 ---Maar wezens die niet gefotografeerd willen worden, zullen zich er alleen slecht onder voelen als ze het merken. En waarom zou 'wat niet weet, wat niet deert' ook niet voor vrijheid opgaan?

--- Einde van citaat ---
Vrijheid op zich: ja, lijkt me wel. Maar het punt is dat je niet weet of dieren niet weten.
Bewegingsvrijheid: nee. Als een dier in een ruimte wordt gehouden die hem op welke manier dan ook beperkt in zijn doen en laten, kan ik me voorstellen dat daardoor zijn gezondheid kan verslechteren.
Daarnaast kan het zijn dat er in de natuurlijke habitat een ander milieu is dan in de kunstmatige. Ander voedsel, andere diertjes, andere stoffen in de lucht of in het water. Dat hoeft niet per se slecht te zijn natuurlijk, maar het kan wel nadelige invloed hebben.

Poek:

--- Citaat van: £åßîåñ op 22 juni 2004, 01:35:22 ---Bestaat er ook een redelijke verklaring voor om 4-potige pluizebeesten poekies te noemen? Ik krijg spontaan kippenvel van het woord moet ik zeggen.

--- Einde van citaat ---

>:(

Fabian:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 22 juni 2004, 01:45:37 ---
Maar ik denk niet, dus je geeft niet, je legt het op. Jij bepaalt waar de vis woont, waar die zicht voortplant, of die zicht voortplant, wat die eet etc. Ontneming van vrijheid.

--- Einde van citaat ---

Helemaal waar. Maar het feit dat jij leeft betekent al dat je vrijheid van anderen inperkt. Dat jij in een leuk huis woont betekent dat daar ooit natuurgebied voor is weggenomen, etc. You get the idea.

Ik kan me wel vinden in je standpunt hoor. Ik ben ook aardig 'extreem' als het gaat om vrijheid van dieren. Maar oneindige vrijheid is niet het ultieme goed . Wanneer je bijv. een asieldier in huis neemt ontkom je er niet aan om zijn vrijheid te beperken. Maar van alle alternatieven (in laten slapen, laten zwerven op straat, in het asiel laten) is dit toch wel de beste?

Fabian:

--- Citaat van: Poek op 22 juni 2004, 01:48:53 ---
--- Citaat van: £åßîåñ op 22 juni 2004, 01:35:22 ---Bestaat er ook een redelijke verklaring voor om 4-potige pluizebeesten poekies te noemen? Ik krijg spontaan kippenvel van het woord moet ik zeggen.

--- Einde van citaat ---

>:(

--- Einde van citaat ---

Heej, nu voel jij je ook aangesproken. Ik bedoelde poekies, Poek is wel grappig.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie