Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Slak vervangt proefdieren
animal lover:
Uit de krant van vandaag:
De afgelopen jaren is er van verschillende zijden terecht groeiend protest gerezen tegen het gebruik van proefdieren voor medische doeleinden. Slakken bieden een alternatief voor proeven met gewervelde dieren. Zij blijken niets te voelen.
Vroeg me af zie titel, als een slak geen dier is, wat is het dan wel?
Apraxia:
Een weekdier.
Draek:
Geen idee, waar ze een slak dan onder zetten. Misschien vinden ze het een plant? Een slak blijft gewoon ook een proefdier. Het enige wat anders is is dat sommige mensen minder protesteren tegen een slak, omdat het waarschijnlijk niet knuffelig genoeg zal zijn ofzo.
Ik ben nog steeds voor proeven op mensen, maar ze willen maar geen mensen opofferen voor medicijnen, maar voor andere luxe dingen enzo weer wel.
Apraxia:
Liever een slak die geen pijn voelt (als dat echt zo is) dan ratten/konijnen.
Het nieuws betekent ook dat "er" over nagedacht wordt en "men" bezig is met alternatieven. Er is dus een ontwikkeling. Kleine stapjes, daar moeten we maar tevreden mee zijn hoor, dat is realistisch.
Draek:
--- Citaat van: Apraxia op 10 januari 2004, 19:03:25 ---Liever een slak die geen pijn voelt (als dat echt zo is) dan ratten/konijnen.
--- Einde van citaat ---
Ik vraag me af waarom men denkt te weten dat een slak geen pijn voelt. En vraag me af hoe men dat kan meten.
--- Citaat ---Het nieuws betekent ook dat "er" over nagedacht wordt en "men" bezig is met alternatieven. Er is dus een ontwikkeling. Kleine stapjes, daar moeten we maar tevreden mee zijn hoor, dat is realistisch.
--- Einde van citaat ---
Kleine stapjes, maar ik zie nog niet echt dat kleine stapje. Ze stappen over op een ander diersoort. MIsschien in vele ogen een 'minder' dier, maar in principe niet echt een veranderingen.
Maar misschien vinden de onderzoekers het een verandering en nog wat mensen. Misschien dat dat positief is...
Alternatieven zijn vaak goedkoper dan dierproeven, dus als nederland meer steekt in onderzoek ernaar en wat goede alternatieven vind, dan gaat er een grote markt open. Kunnen ze de alternatieve testen goed verkopen in de landen als de VS enzo.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie