Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Slak vervangt proefdieren
guppiebugs:
Ik ben sceptisch omdat het hier geen alternatief voor dierproeven maar slechts een alternatief dier betreft.
Iknik:
En als die wetenschappers goede redenen hebben om te geloven dat een slak minder lijdt dan een konijn?
Jasper:
--- Citaat van: bart op 15 januari 2004, 10:52:29 ---...En persoonlijk denk ik dat hiermee inderdaad een hoop dierenleed wordt bespaard, al was het maar omdat de tests korter duren.
--- Einde van citaat ---
Nou ja, tijd is relatief. Een gelukkig konijn in gevangenschap wordt gemiddeld een jaar of zeven oud, en een naaktslak .... eh .... (google raadplegen) ... uiterlijk een jaar. Dat betekent dat een irritatieproef op een knijn 1,2% van z'n leven duurt, en een proef op een slak 1,4%. Als je het zo bekijkt maakt het niet echt uit op welk van de twee beesten je proeven gaat uitvoeren.
Edit: maar dit zijn natuurlijk erg snel geschatte cijfers, met een beetje gemanipuleer kan je de balans makkelijk naar een van de twee kanten laten doorschieten.
guppiebugs:
Ik sluit me aan bij Jasper wat betreft het eenvoudige rekenwerk.
bart:
Goh, ik had juist begrepen dat slakken twaalf jaar oud konden worden. Ga ook eens googlen...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie