Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Slak vervangt proefdieren
Lady d'Arb@ñville:
Als die relatieve tijd zo belangrijk is, dan mogen er al helemaal geen proeven meer met fruitvliegjes worden gedaan.
guppiebugs:
Lijkt een beetje te kloppen, de wijngaaedslak (grootste landslak en beschermde soort) wordt ongeveer 6 a 7 jaar.
respect:
Heeeel vroeger, toen ik nog thuis woonde, werd mijn moeder gek van al die slakken in de tuin. En dus zette ze een emmer gevuld met bier in de tuin. Men had gezegd dat dit slakken aan zou trekken en dat ze stomdronken zouden verdrinken, zonder te lijden. De emmer trok inderdaad tientallen slakken aan, die allemaal in de bier donderde. Maar daarna...... kronkelend en (dat idee kregen wij tenminste) vechtend voor hun leven probeerden ze boven water (bier) te blijven en probeerden ze langs de wand weg te komen. Mijn moeder heeft de emmer toen snel leeggegoten en vanaf dat moment moesten wij dagelijks in de tuin slakken verzamelen om die daarna naar het gemeentegroen te brengen. En dat doe ik nu als volwassen vrouw samen met mijn zoontje nog steeds.
Ik vind dit dus een moeilijke zaak. Natuurlijk zie ik gevoelsmatig liever dat proeven gedaan worden op slakken dan op katten maar als ik echt voor me zie dat er een proef op een slak gedaan wordt, vind ik dat ook weer zielig...
guppiebugs:
Mevrouw Respect,
Dit is niet onaardig bedoeld, waarschijnlijk schrijft u deze reactie middenin een denkproces, er staat tenslotte nogel een grote tegenstelling in, maar ik kan het niet nalaten te vragen:
Bent u vertrouwd met het woord "hypocriet"? Ook wel bekend als "met twee maten meten".
Overigens blijkt maar eens te meer dat alcohol een hoop ellende kan veroorzaken in de handen van mens (en dier). :)
Poek:
--- Citaat van: guppiebugs op 19 januari 2004, 12:25:56 ---Mevrouw Respect,
Dit is niet onaardig bedoeld, waarschijnlijk schrijft u deze reactie middenin een denkproces, er staat tenslotte nogel een grote tegenstelling in, maar ik kan het niet nalaten te vragen:
Bent u vertrouwd met het woord "hypocriet"? Ook wel bekend als "met twee maten meten".
--- Einde van citaat ---
Over welke twee maten heb je het dan?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie