Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Slak vervangt proefdieren

<< < (7/10) > >>

Jasper:

--- Citaat van: Poek op 19 januari 2004, 12:33:10 ---
--- Citaat van: guppiebugs op 19 januari 2004, 12:25:56 ---.... Ook wel bekend als "met twee maten meten".

--- Einde van citaat ---

Over welke twee maten heb je het dan?

--- Einde van citaat ---

Misschien dat bier niet in een emmer hoort?

--- Citaat van: guppiebugs op 16 januari 2004, 23:42:33 ---Lijkt een beetje te kloppen, de wijngaaedslak (grootste landslak en beschermde soort) wordt ongeveer 6 a 7 jaar.

--- Einde van citaat ---

Ja, maar dat is weer een huisjesslak. Die zouden weer een stuk ouder kunnen worden dan naaktslakken.

--- Citaat van: An Teater op 16 januari 2004, 15:13:46 ---Als die relatieve tijd zo belangrijk is, dan mogen er al helemaal geen proeven meer met fruitvliegjes worden gedaan.

--- Einde van citaat ---

Tsja, daar zit eigenlijk wel wat in, als ik zo door blijf redeneren moet ik bij elke stap die ik zet op gaan letten dat ik niet al te veel bacillen plet.

guppiebugs:
Met twee maten bedoel ik dat het zielig is als er in een proefdierenlab met slakken getest wordt maar dat het wel ok is om ze zelf te verzuipen of bij de afvalverwerking langs te brengen.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf ...

En daarbij vind ik het een slechte les voor kinderen om te leren zo met dieren om te gaan, misschien wordt er bijvoorbeeld wel overwegend vega gegeten thuis. Breng die beestjes desnoods naar een weiland of andere plaats waar je denkt dat ze kunnen overleven. Lijt me opvoedkundig wel zo verantwoord, niet dan?

En bier ... hoort gewoon niet bij mij bleuh :-)

sja, hoe zou dat bij naaktslakken zitten, even googlen ...

Poek:

--- Citaat van: guppiebugs op 19 januari 2004, 13:40:02 ---Met twee maten bedoel ik dat het zielig is als er in een proefdierenlab met slakken getest wordt maar dat het wel ok is om ze zelf te verzuipen of bij de afvalverwerking langs te brengen.

--- Einde van citaat ---

Doet het gemeentegroen dan proeven (of andere martelingen) met slakken?

Iknik:

--- Citaat van: guppiebugs op 19 januari 2004, 12:25:56 ---Bent u vertrouwd met het woord "hypocriet"? Ook wel bekend als "met twee maten meten".

--- Einde van citaat ---
Precies, zo benader je gelijkgestemden. Meteen afstraffen, voor je het weet delen mensen met een onzuivere moraal je mening omtrent dierproeven.

Het is wel lastig hoor. Je pleurt een slak in een GFT-bak en meteen mag je niet meer tegen proeven op slakken zijn...

guppiebugs:
"Doet het gemeentegroen dan proeven (of andere martelingen) met slakken? "

Ik denk dat ze er kompost van maken, lijkt me ook niet erg leuk.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie