Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Slak vervangt proefdieren
Christiaan:
Had ik zulke discussies net afgezworen, komt er weer een onderwerp dat me er aan doet denken...
Het vermogen van slakken om pijn te voelen zal op zijn minst heel anders en naar redelijk aangenomen mag worden minder zijn dan dat van mensen en (andere) gewervelde diersoorten, omdat het zenuwstelsel bij lange na niet zo gecentraliseerd is.
Draek:
--- Citaat van: Christiaan op 10 januari 2004, 19:27:00 ---Had ik zulke discussies net afgezworen, komt er weer een onderwerp dat me er aan doet denken...
--- Einde van citaat ---
:super-cool:
--- Citaat ---Het vermogen van slakken om pijn te voelen zal op zijn minst heel anders en naar redelijk aangenomen mag worden minder zijn dan dat van mensen en (andere) gewervelde diersoorten, omdat het zenuwstelsel bij lange na niet zo gecentraliseerd is.
--- Einde van citaat ---
Misschien maar je weet maar nooit.
Christiaan:
--- Citaat van: Dragonfly op 10 januari 2004, 19:31:15 ---Misschien maar je weet maar nooit.
--- Einde van citaat ---
Ja... dat kan je altijd wel zeggen...
Waarom dan niet ook met planten?
:-X
Draek:
:-X
Jasper:
Wanneer kunnen slakken dan als object van medisch geƫxperimenteer een alternatief vormen voor knuffelbare zoogdieren? Muizen zijn juist zo populair om aan te sleutelen omdat ze fysiologisch gezien op veel fronten aardig wat weg hebben van mensen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie